SGV laat onnodig punten liggen

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter de Hazenkamp uit Nijmegen op het programma. De uitwedstrijd werd ruim gewonnen en aan het begin van de wedstrijd leek ook dit een probleemloze middag te gaan worden toen SGV al snel op een 5-1 voorsprong kwam. Dit zou alleen ook de meest ruime voorsprong van de middag zijn, want de Nijmegenaren wisten zich terug in de wedstrijd te knokken. Ze bleven gedurende de helft steeds op een achterstand van 2 tot 3 doelpunten hangen om vervolgens vlak voor rust tot op 1 doelpunt te komen, waardoor de scheidsrechter voor de rust floot met een krappe voorsprong van 8-7 op de borden. Waar net zoals de in de eerste helft veruit de meeste kansen voor de Culemborgers waren, gingen de Nijmegenaren een stuk effectiever met hun kansen om en ze wisten zelfs uit te lopen naar een voorsprong van 10-13. SGV wist nog een keer de rug te rechten en kwam weer terug tot een gelijke stand, waarna ze het momentum te pakken leken te hebben. Maar in plaats van de overwinning binnen te slepen, wist de Hazenkamp tegen de verwachting in nogmaals te scoren en kreeg SGV het niet meer voor elkaar om de gelijkmaker binnen te schieten. Zo werd de wedstrijd met 13-14 verloren. Een onverwachtse tegenvaller voor SGV, dat zaterdag een lesje in effectiviteit kreeg. Volgende week staat de uitwedstrijd in het verre Hoeven tegen Springfield op het programma voor de Culemborgers. Hopelijk kan er dan revanche genomen worden voor deze wedstrijd.