Menu Sluiten

JOC jaaroverzicht 2017

Sinterklaasviering 24 november

De Sint is ondertussen al weer een tijdje uit het land..
Maar hij heeft ook dit jaar SGV zeker niet overgeslagen met een bezoekje.
Op een frisse vrijdagavond waren alle jongste kinderen van SGV in de Uitloper bij elkaar gekomen om gezellig samen te knutselen voor Sinterklaas.
Met wie weet een bezoekje van de Sint zelf als verrassing.
Maar de grote vraag werd al snel beantwoord toen er twee pieten de Uitloper binnen kwamen stormen.
De pieten waren op zoek naar lieve kinderen, waar de Sint nog een bezoekje aan moest brengen.
Hadden we daar nu toevallig een kantine vol van.
Onder grote aanmoediging van de pieten zongen de kinderen luidkeels om te zorgen dat de Sint zou weten waar de kinderen te vinden zouden zijn.
De pieten zorgden voor veel vermaak en waren zelfs al bezig een van de kinderen als hulp Sint in te laten invallen toen de Sint zelf binnen kwam stappen.
De Sint werd begeleid door een staf piet.
De Sint pakte zijn grote boek erbij en las voor wat hij te weten was gekomen over de kinderen van SGV.
Wie durfde mocht bij de Sint komen, op schoot.
Maar de Sint vroeg ook zeker om de nodige liedjes te horen van de kinderen.
Bij vertrek liet de Sint een grote zak met cadeaus achter.
Maar niet alleen de jongste kinderen van SGV vierden die avond Sinterklaas.

De E, D’s, C en B teams vierden ook Sinterklaas.
De E en D2 hadden eerder lootjes getrokken en deelden hun surprises en gedichten met elkaar.
De kinderen hadden duidelijk hun best gedaan op het maken van de mooiste creaties. Met zeer creatieve gedichten er aan toegevoegd.
Op hetzelfde moment deed de D1 ‘het grote dobbelspel’.
Hier liep het fanatisme hoog op, maar teleurstelling is weten te voorkomen die avond.

Om de avond af te sluiten ging de B ook aan de gang met ‘het grote dobbelspel’.
Hier werden ook persoonlijke cadeaus gedeeld met elkaar.
Maar de grootste lol hadden ze zeker.
De A had te weinig aanmeldingen om deze avond mee te doen, maar zij zijn enkele weken later gezellig met z’n allen gaan gourmetten.

Speurtocht en spooktocht 27 oktober

Van de kangoeroetjes tot en met D1 hebben in teams gezocht naar de verschillende vossen die over een bepaald gebied verspreid waren. Zodra een vos was gevonden, moesten de kinderen een opdracht uitvoeren en was er een puzzelstukje te verdienen. Al deze puzzelstukjes bij elkaar vormden de weg naar de schat.

De dames en heren van de B en de A mochten op zoek naar een moordenaar. Er is weer genoeg gegild en wat zijn ze geschrokken.

Spellenavond 29 september

Een spelletjesavond na de zomervakantie was een goede aftrap voor het seizoen 2017-2018.

Fanatiek werd er gestreden tijdens het spel ‘wie is de beste’ en de spanning liep ook hoog op tijdens ‘ik hou van holland verjaardagsspel’.

Avondvierdaagse 12 t/m 15 juni

Ook dit jaar was SGV weer vertegenwoordigd tijdens de jaarlijkse avondvierdaagse.

Bingo 21 april

Een avond die niet meer weg te denken is uit onze gezellige lijst van activiteiten. Dit jaar hebben wij hulp gehad met het doen van de inkopen. Dus wij hadden weer een mooi assortiment waaruit gekozen kon worden. De laatste ronde was de spanning om te snijden aangezien er toen om de hoofdprijs werd gespeeld, een Intertoys cadeaubon. Door de vele prijzen heeft niemand de avond zonder cadeau hoeven verlaten.

Knutselavond 17 maart

Met de knutselavond zijn wij met zijn allen aan de slag gegaan om saaie potjes om te toveren tot prachtige creaties. Wij hebben alle varianten voorbij zien komen, van fantasie potjes tot konijntjes en hondjes.

Disco 20 januari

En net als voorgaande jaren is de eerste activiteit na de kerstvakantie de disco. Het thema was griezelen en het was erg leuk om te zien hoeveel kinderen een enge outfit aan hadden. Met onze vaste DJ erbij zijn de voetjes weer goed van de vloer gegaan.

Activiteiten 2018

Ook in 2018 worden er weer diverse activiteiten georganiseerd.

Vrijdag 19 januari staat de disco weer op het programma met dit keer het thema Cowboys en Indianen. Wij hopen jullie ook dit jaar weer te mogen verwelkomen.

De JOC,

Madelon