SGV F1 – TZ F2

Zaterdag 10 november 2012 was het dan eindelijk zover. We speelden onze lang verwachte eerste wedstrijd en wel tegen TZ. Het team van TZ bestond uit alleen maar meisjes (5 stuks), terwijl ons team alleen maar jongens heeft, namelijk Bram, Gijs, Mathijs en ik. Robin vroeg of ik aanvoerder wilde zijn en na uitleg wat dat dan betekende wilde ik dat wel. Ik mocht de scheidsrechter een handje geven en ook de aanvoerder van de tegenstander. Al na een paar minuten stonden we helaas met 0-1 achter.  Maar ook wij kregen onze kansen. We vergaten nog wel eens dat we ook moesten verdedigen maar verder ging het eigenlijk hartstikke goed voor een eerste wedstrijd. Na een korte rust gaan we vol goede moed verder. Bram brengt de spanning terug door te scoren: 1-1. Helaas scoort TZ in de daarop volgende aanval meteen weer:  1-2. Na kansen over en weer scoort Bram een halve minuut voor het einde van de wedstrijd 2-2 en hebben we in onze eerste wedstrijd meteen een punt gehaald. Na afloop mogen we allemaal 2x op de korf schieten en ook daar worden een paar doelpunten gescoord. Ik vond het hartstikke leuk en ik heb al zin in de volgende wedstrijd!

Groetjes van Sem Helmond