SGV door het oog van de naald

WAGENINGEN – Om nog mee te kunnen doen in de top van de poule, moeten de SGV’ers uit Culemborg hun uitwedstrijd tegen het Wageningse SKV winnen. De geschiedenis leert echter dat winnen tegen SKV nog een behoorlijke opgave is. De vorige wedstrijd werd namelijk met 8-16 verloren. In het begin van de wedstrijd leek het er dan ook op dat de Culemborgers opnieuw de winst aan de Wageningers moesten laten. Zwak spel werd echter afgewisseld met zeer sterk spel en de Culemborgers trokken na een zinderende eindfase aan het langste eind; 16-17.

In de eerste minuten proberen de Wageningers hun stempel al op de wedstrijd te zetten. Na twee openingstreffers, een tegendoelpunt van Madelon Gerritsen voor SGV en nog drie treffers staat SKV al met 5-1 voor na 6 minuten spelen. Lennart Persoon weet voor SGV de korf te vinden, maar wordt direct teruggefloten door de thuisploeg. SGV houdt echter moed en zet aan via Timon Mertens, Naomi Persoon en Michiel de Meij. Dan lopen de Wageningers uit naar 9-5. Opnieuw knokken de Culemborgers zich terug. Dit keer via Lennart Persoon, Michiel de Meij, Naomi Persoon en Martijn Verheij; 9-9. Maar in de laatste seconden weet SKV nog een keer te scoren en gaat SGV met een 10-9 achterstand de rust in.

Wanneer coach Emmie Bouman de Culemborgse formatie duidelijk maakt dat er nog niks verloren is en dat het sterke spel vastgehouden moet worden, klinkt het fluitsignaal om aan een allesbeslissende tweede helft te beginnen. Meteen knalt De Meij de openingstreffer in de korf, gevolgd door treffers van Verheij (2) en Marina Vermeulen. SKV probeert wat terug te doen, maar de twee doelpunten worden direct goedgemaakt door Mertens, Lennart Persoon, Gerritsen en Verheij; 12-17. Met nog een kwartier speeltijd is het aan de Culemborgers de taak scherp te blijven en de voorsprong te behouden. Dit mislukt echter behoorlijk, waardoor de Wageningers steeds dichterbij komen. De thuisploeg heeft kans achter kans maar ervaart pech in de afronding van die kansen. Gelukkig voor SGV weten de SKV’ers nog maar vier keer te scoren, waardoor de overwinning een feit is: 16-17.