SGV behaalt overwinning op Reflex

WOERDEN – Bij Reflex in Woerden verwachten de SGV’ers uit Culemborg geen punten te halen. De club staat tweede in de poule, en een eerdere wedstrijd tegen de ploeg uit Woerden werd verloren. Maar misschien werkt deze positie juist in het voordeel van de Culemborgers. Hoe dan ook wint SGV verrassend met 6-8 van Reflex onder leiding van interim-coach Emmie Bouman.

De eerste helft komt traag op gang. Het Woerdense team scoort tweemaal, waarna Naomi Persoon voor de Culemborgers de korf vindt. Lennart Persoon volgt haar voorbeeld, waardoor de stand gelijk wordt getrokken. Na nog een tegendoelpunt scoort ook Madelon Gerritsen, die in de basis start in plaats van de afgelopen wedstrijd vertrokken Marjan Helmond. Simone Wijkmans, die eveneens de laatste wedstrijd afscheid nam, samen met coach Andre Pasman, wordt vervangen door Marina Vermeulen, die net als Gerritsen een zeer verdienstelijke wedstrijd speelt.

Vanuit de kleedkamers scoort Lennart Persoon twee belangrijke doelpunten, waarna Reflex iets terug probeert te doen. Martijn Verheij straft deze poging af, gevolgd door nogmaals Persoon (4-7). Ondanks dat de Culemborgers het toch weer even spannend weten te maken – het krijgt nog twee doelpunten tegen waardoor Reflex weer aansluit – geeft het de voorsprong niet weg. Na de laatste treffer, gescoord door Michiel de Meij, klinkt het eindsignaal. SGV wint met 6-8.