SGV 1 – SKV 1

Na de nederlaag tegen een van de titelfavorieten SEV, speelde SGV afgelopen zaterdag tegen een andere titelfavoriet in de poule, namelijk SKV uit Sleeuwijk. In het begin hadden beide ploegen moeite om de korf te vinden, wat resulteerde in een 1-1 tussenstand na 10 minuten. Hierna werd er iets meer gescoord, maar mede door de goede verdedigende druk van beide partijen was de ruststand 6-4 in het voordeel van SGV. Voor rust scoorden Mattanja Stuut (2), Timon Mertens, Erik Versteeg, Frits Visser en Daphne Vermeulen. Na rust werd de voorsprong gelijk uitgebouwd naar 7-4. Helaas wist SKV zich vanaf dat moment weer terug te vechten in de wedstrijd en bij 9-9 stond er weer een gelijke stand op het scorebord. In de laatste minuten was SKV steeds de ploeg die een voorsprong van 1 doelpunt behaalde, maar deze achterstand werd tot 2 keer toe snel gerepareerd door SGV. Helaas lukte dit de derde keer niet, ondanks enkele lange aanvallen en dus vele kansen. Hierdoor wonnen de bezoekers met 12-11, maar er kan met vertrouwen worden toegewerkt naar de komende wedstrijden gezien het vertoonde spel. De doelpunten in de tweede helft kwamen van: Daphne Vermeulen (2), Mattanja Stuut, Madelon Gerritsen en Timon Mertens.