SEV 1 – SGV 1

Afgelopen zaterdag speelde SGV haar eerste wedstrijd in het zaalseizoen tegen SEV uit Zelhem. Na het goed verlopen veldseizoen probeerde SGV deze lijn naar de zaal door te trekken. Helaas was tijdens de eerste tien minuten van de wedstrijd hier weinig van te merken. De thuisclub schoot zeer zuiver en liep snel uit naar een 8-2 voorsprong. Vanaf dat moment ging SGV ook beter spelen en werden de kansen beter afgerond. SEV kwam bijna een kwartier lang niet meer tot scoren, waarna ze nog even aanzetten voor de rust wat resulteerde in een ruststand van 11-7. De doelpunten voor rust kwamen van: Erik Versteeg (2), Leon van Elteren (2), Timon Mertens, Daphne Vermeulen en Manon Matena. In de tweede helft werd er aanvankelijk om en om gescoord door ons en de tegenstander waardoor het gat intact bleef. Toch wist SGV zich van 14-9 terug te knokken naar 14-12. Helaas was SEV net op tijd weer wakker en wisten ze uiteindelijk de overwinning over de streep te trekken: 17-13. In de tweede helft zorgden Leon van Elteren (2), Timon Mertens (2) en Madelon Gerritsen (2) voor de doelpunten van SGV.