SGV 1 – Hebbes 1

Na een goede seizoenstart – waarin de eerste twee wedstrijden winnend werden afgesloten maar vorige week ook ruim werd verloren van OJC ‘98 – was het vandaag afwachten of er vanaf minuut één een scherp SGV 1 op het veld zou verschijnen. Tijdens de wedstrijdvoorbereiding, waarin SGV 3 voor de 2e keer in 4 dagen tijd van Ter Leede wist te winnen, werd alvast het goede voorbeeld gegeven.

Zodra de krachtmeting van start was gegaan werd duidelijk dat Hebbes er zin in had. Bij vlagen werd er redelijk druk gegeven. Dit leidde tot een paar plaatsingsfouten aan de kant van de Culemborgers en even later zorgde deze geestdrift van de bezoekers dan ook voor de eerste treffer in dit duel. De Utrechtse studenten onderschepten de bal tijdens het uitbrengen van SGV en maakten geen fout in de afronding. Even later stond er 0 – 3 op het scorebord omdat André de bordjes keurig (in tegenstelling tot ondergetekende) omdraaide. Geheel terecht overigens, want Hebbes had nog namelijk nog 2 keer de korf weten te vinden.

SGV weet gelukkig bij te blijven. Door doelpunten van Leon en Christiaan wordt het 2 – 3. Het lukt helaas niet om langszij te komen en voor rust wordt en enkel tegen een achterstand aan gekeken. Nadat Leon bewezen heeft dat hij de man is om stippen te maken, scoren hij en Christiaan beide een keer met een fraaie actie naar binnen. Dit brengt de stand op 5 – 7 als de scheidsrechter halverwege de wedstrijd op zijn fluitje blaast.

Als de teams de kleedkamer uitkomen en de 2e helft van start is gegaan hebben beide teams moeite om tot scoren te komen. Als Erik het doelpuntloze embargo doorbreekt met een mooi afstandsschot vanuit het achterveld gaat het ineens snel. Madelon maakt van afstand de 7-7 en Leon bezorgt SGV de eerste voorsprong met wederom een mooie doorbraak. Even later stelt Hebbes orde op zaken door de gelijk te maken. Het valt op dat de Hebberts, zoals zij zichzelf soms noemen, de tweede helft beduidend minder antwoord hebben op het aanvallende spel van SGV. Er worden in deze fase van de wedstrijd veel kansen gecreëerd maar dit heeft helaas geen doelpunten tot gevolg.

Als beide teams op 8 treffers staan brengt trainer/coach Anthony 2 verse spelers in de aanval. Na een paar mislukte aanvallen van deze nieuwe samenstelling geeft Daphne haar invalbeurt glans door haar 1e twee kansen te verzilveren met een fraaie doorloopbal en een afstandsschot. 10 – 8! Even later is de stand alweer 11 – 9 doordat Leon zijn 5e treffer van de wedstrijd maakt. Het wordt nog even spannend totdat, wie anders dan ‘1 op 2 Daphne’, de wedstrijd beslist en de 12 – 10 eindstand door de korf schiet. Wij hebbes de punten!

Aansluitend wist ook SGV 2 te winnen van Rust Roest, extra reden dus voor een BBQ en een feestje!

Timon Mertens