Raadselachtig SGV knokt zich wederom naar punten

Afgelopen zaterdag reisde SGV1 naar Borne voor een uitwedstrijd tegen het onbekende Groen Zwart. Deze ploeg had gedurende de lopende najaarscampagne pas 1 punt bij elkaar gespeeld en stond derhalve op een gedeelde laatste plaats. Na een wederom belabberde start had SGV aan een ijzersterk laatste kwartier genoeg om de overwinning veilig te stellen.

Waar je zou zeggen dat de knappe overwinning van vorige week, met name de manier waarop deze tot stand kwam, de Culemborgse formatie het nodige vertrouwen geschonken zou hebben, bleek daar in de eerste twintig minuten van de wedstrijd bar weinig van. De ploeg opereerde zonder vertrouwen en beleefde daarom, niet voor de eerste keer dit seizoen, een valse start. Na zo’n twintig minuten werd er door SGV tegen een 6-1 achterstand aan gekeken. Dit was gezien het wedstrijdbeeld niet onterecht. In deze fase wist alleen Daphne van afstand de korf te vinden. Vervolgens kwam SGV beter in de wedstrijd. Verdedigend werd er meer en vooral slimmer druk gegeven en gecreëerde kansen werden nu wel afgerond. In een relatief kort tijdsbestek scoorden Frits, Sander, Leon en Madelon en keek SGV in de rust tegen een ogenschijnlijk overbrugbare achterstand aan: 7-5.

De goede fase van vlak voor rust kreeg, in het begin van de tweede helft, geen vervolg. Het vrijuit spelende Groen Zwart bouwde de voorsprong vakkundig uit naar 10-5. Vervolgens bleek dat het met de mentale weerbaarheid bij de spelers van SGV wel goed zit. SGV vond het vanaf dat moment welletjes en draaide verdedigend de duimschroeven serieus aan. Groen Zwart kwam er in het verloop van de wedstrijd niet meer aan te pas. Aanvallend werd er door de Betuwenaren gevarieerd gezocht naar goede kansen en werden alle spelers in het aanvalsspel betrokken. Het vertrouwen in eigen kunnen nam zienderogen toe. Sander en Leon namen hun ploeg in deze fase met een aantal doelpunten op sleeptouw, maar met name de doelpunten van Els, Esther en Timon waren van grote klasse. Bij een eindstand van 13-11 in het voordeel van SGV blies de scheidsrechter af.

Blij met de punten na een indrukwekkend laatste kwartier feliciteerde coach Wilbert zijn ploeg. Aankomende zaterdag speelt SGV op eigen veld tegen KCD. Tegen deze ploeg ging SGV vorig seizoen nog 3x (onnodig) onderuit. SGV zal alle zijlen bij moeten zetten om ook dan een goed resultaat te kunnen boeken. Op basis het laatste kwartier tegen Groen Zwart zeker geen onmogelijke taak. Maar dan zullen de zwakke fases wel een halt moeten worden toegeroepen. Hier gaat SGV de komende week weer hard aan werken. Aankomende zaterdag rekenen wij op uw steun. Thuis, aanvang: 15.30 uur!