Debalderin 1 – SGV 1

Afgelopen zaterdag mocht SGV1 het in de seizoensouverture opnemen tegen de studerende korfballers uit Wageningen: Debalderin. Deze ploeg is geen onbekende tegenstander voor de Culemborgse formatie aangezien beide ploegen vorig seizoen maar liefst vier keer tegen elkaar uitkwamen.

Na een wisselvallige voorbereiding en flink gewijzigde vakken vergeleken met vorig seizoen, was het even afwachten hoe de Betuwse korfballers voor de dag zouden komen. Het begin van de wedstrijd was dan ook zeer wisselvallig. Prima aanvallen werden afgewisseld met knullig balverlies. Hoewel SGV over het algemeen de zaakjes prima op orde had, lukt het de Wageningse studenten om onder druk goede doelpunten te maken. Pas halverwege de eerste helft, bij een stand van 4-5 kwam SGV op voorsprong. De voorsprong werd uitgebouwd naar een 8-11 tussenstand bij rust.

Hoewel SGV de hele eerste helft de betere korfballende ploeg was geweest, had het verzuimd de wedstrijd voor rust al te beslissen.

Zaak voor SGV om de onberekenbare Wageningse korfballers niet terug te laten komen in de tweede helft. Hieraan gaf SGV duidelijk gehoor. Verdedigend werden de rijen gesloten en kreeg het in totaal nog maar twee doelpunten tegen. Bij vlagen vlot combinerend werden er prima kansen gecreëerd,  alleen niet afgerond. Omdat het na verloop van tijd wel erg makkelijk ging kreeg SGV moeite om de goede kansen te vinden, laat staan te benutten. De scheidsrechter floot af bij een meer dan verdiende 16-10 overwinning voor SGV. Al met al een degelijke start van het seizoen met een overwinning die geen moment in gevaar is gekomen.

Volgende week speelt SGV thuis tegen Hebbes. Ook deze ploeg won haar eerste partij. Ook deze ploeg is een goede bekende van SGV. Vorig seizoen leverde dit een aantal spannende ontmoetingen op. Wij rekening graag op uw steun!

Zaterdag 9 september, aanvang 15.30 uur, graag tot dan!