Aanvallend SGV begint zaalseizoen prima

Afgelopen zaterdag stond voor SGV de eerste wedstrijd van dit zaalseizoen op het programma. Na de ongelukkig verlopen slotfase van de eerste veldhelft – waar SGV de laatste twee wedstrijden nipt met één punt verschil verloor en daarmee tevens de aansluiting met de bovenste plaatsten – was het zaak voor de Betuwenaren deze vervelende nasmaak weg te spoelen in een duel met het onbekende De Hazenkamp uit Nijmegen.

Nadat de scheidsrechter de wedstrijd in leven blies, was de beginfase volledig voor SGV. Daphne zette de toon door haar eerste balcontact tot doelpunt te promoveren. Fel verdedigend en prima afrondend stond er binnen no-time een 2-6 voorsprong op het scorebord. Na deze fase kwam ook De Hazenkamp, in ieder geval scorend, beter in de wedstrijd. Weliswaar met hangen en wurgen bleken de gastheren- en vrouwen uiterst efficiënt met hun kansen om te springen. Hierdoor kon SGV – hoewel ze de korfballend bovenliggende partij was – nooit echt weglopen van de tegenstander. Halverwege zochten beide ploegen met een 8-11 tussenstand de kleedkamer op. Een stand waarmee waarschijnlijk De Hazenkamp het meest tevreden mocht zijn.

Het duurde even voordat de tweede helft echt op gang kwam. Het tweede aanvalsvak creëerde kans op kans, maar deze draaide keer op keer, soms op wonderbaarlijke wijze uit de korf. Omdat er verdedigend niks meer werd weggegeven kreeg de aanval ook de tijd om de 8-12 aan te tekenen. De 4 doelpunten verschil betekende ook de nekslag voor De Hazenkamp. De ploeg korfbalde leuk en scoorde een paar prima doelpunten. Maar een ommekeer in de wedstrijd zat er geen moment meer in. Waar het eerste aanvalsvak dynamisch korfbalde en scoorde over alle vier de spelers, zocht het tweede aanvalsvak juist heel slim en veelvuldig naar de schutter van de dag: Sander. Beide varianten zag de coach met grote tevredenheid aan met een 13-22 overwinning als gevolg.

Volgende week speelt SGV wederom tegen een onbekende tegenstander. Springfield komt dan op bezoek in onze eigen sporthal Interwey. Aanvang: 15.45 uur en wij hopen dan op uw steun! Graag tot dan.