This is Korfball Oranjetour

Het onderstaande bericht is gestuurd door: Organisatie Oranjetour VIKO & Het Bosch

Wellicht heeft u het al ergens gelezen: op 9 en 10 mei as. is het Nederlands Korfbalteam twee dagen te gast in Vianen en Lexmond voor de This is Korfball Oranjetour. Het doel van de This is Korfball Oranjetour is de sterk vernieuwde korfbalsport onder de aandacht brengen in de regio. Door nieuwe spelregels, materialen en veldafmetingen is de sport met haar tijd meegegaan. De publieke belangstelling is toegenomen en sinds vorig jaar wordt de NK-finale in de Ziggo Dome gespeeld. De spelers van Oranje hebben de A-status van NOC*NSF gekregen en kunnen fulltime met hun sport bezig zijn. Dat geeft dus ook de ruimte voor extra wedstrijden en clinics. Op 9 en 10 mei is Oranje dus in Vianen en Lexmond te bewonderen.

Demowedstrijd dinsdag 9 mei

Op dinsdagavond 9 mei zal het Nederlands team een onderlinge wedstrijd spelen in sportcentrum Helsdingen. Het programma voor die avond ziet er als volgt uit:

19:30 Zaal open in sportcentrum Helsdingen, Vianen

19:45 Oplopen en voorstellen van het Nederlands korfbalteam

20:00 Onderlinge wedstrijd van het Nederlands korfbalteam

Na afloop: handtekeningen en op de foto met de oranje spelers

Wij vinden het belangrijk dat zo veel mogelijk mensen de gelegenheid krijgen om de wedstrijd te bekijken. We nodigen jullie graag uit bij deze wedstrijd. Korfbalverenigingen in de buurt van Vianen en Lexmond krijgen daarom twee vrijkaarten voor het bijwonen van de wedstrijd. Wil je gebruik maken van ons aanbod, stuur dan een mailtje waarin je de namen van de twee personen doorgeeft naar oranjekorfbaltour@hotmail.com.

Entreeprijzen wedstrijd

– VIP-arrangement: €30

– Regulier entree >12 jaar: €4 voorverkoop, €5 deurverkoop

– Regulier entree <12 jaar: €3 voorverkoop, €4 deurverkoop

Het VIP-arrangement bestaat uit een ontmoeting met het Nederlands team tijdens een dinerbuffet (inclusief dranken), een gereserveerde zitplaats bij de wedstrijd en een voorbeschouwing door de directeur van het KNKV (Kees Rodenburg).

Bij alle entreekaarten zit een oranje T-shirt inbegrepen zodat we een volledig oranje publiek hebben!

Kaarten voor het voorverkooptarief en VIP-arrangementen zijn te reserveren via oranjekorfbaltour@hotmail.com.

Trainersclinic dinsdag 9 mei

Dinsdagavond voor de wedstrijd zullen niemand minder dan oud bondscoach Jan Sjouke van den Bos en Kees Vlietstra een trainersclinic geven. De clinic zal starten om 18:30 uur, waarna de trainers aandachtspunten meekrijgen voor de wedstrijd. Na de wedstrijd is er een korte nabeschouwing.

Omdat wij veel trainers de kans willen geven hierbij aanwezig te zijn, kunnen ook leden van jullie vereniging zich hier voor opgeven. Hier zijn behalve een entreekaart voor de wedstrijd verder geen kosten aan verbonden. Stuur om je op te geven een mail naar oranjekorfbaltour@hotmail.com met daarin je naam, vereniging en indien van toepassing het niveau van het team dat je nu coacht.

Woensdagmiddag 10 mei

Op woensdagochtend zal het Nederlands team een bezoek brengen aan verschillende scholen in Vianen en Lexmond. ’s Middags staan er clinics gepland waar alle kinderen van 6 t/m 12 jaar gratis aan mee kunnen doen. Aanmelden via oranjekorfbaltour@hotmail.com is gewenst. De clinic start in Lexmond voor de groepen 2 t/m 5 om 13:00 uur en voor de groepen 6 t/m 8 om 14:00 uur. In Vianen starten alle leeftijdsgroepen om 14:40 uur met de warming-up.

Wij verheugen ons op de komst van het oranje team en hopen jullie 9 of 10 mei te zien in Vianen en Lexmond!

Met vriendelijke groet,

Organisatie Oranjetour VIKO & Het Bosch