Update SGV en het coronavirus 2

Gisteravond heeft het KNKV weer een nieuwe update met nieuwe maatregelen geplaatst:

UPDATE 23 maart 22.15 uur

De additionele maatregelen, die het kabinet 23 maart aangekondigd heeft in de strijd tegen het coronavirus, hebben de volgende gevolgen voor onze korfbalcompetitie en -evenementen:

Oproep: sluit deuren tot 1 juni
Het KNKV roept alle korfbalverenigingen op om de deuren gesloten te houden tot 1 juni en last zelf tot die tijd alle KNKV-bijeenkomsten en bezoeken aan verenigingen af.

Afgelasting (tweede helft) veldcompetitie
Alle geplande wedstrijden in (het tweede deel van) de veldcompetitie worden dit seizoen afgelast, evenals alle toernooien en evenementen, behorend bij de veldcompetitie. Over de afwikkeling van de veldcompetitie – dus rangschikking en promotie- en degradatieregeling – besluit het KNKV uiterlijk maandag 6 april, dezelfde einddatum die eerder aangekondigd is voor wat betreft de afwikkeling van de zaalcompetitie.

Update en FAQ
KNKV-voorzitter Rob Meijer zal deze week nader ingaan op de impact van het coronavirus en de bijbehorende kabinetsmaatregelen op onze korfbalverenigingen. Verder verschijnt op KNKV.nl spoedig een FAQ-overzicht (door verenigingen veel gestelde vragen en de antwoorden hierop).

UPDATE 19 maart 18.30 uur

Het KNKV heeft besloten de besluitvorming over de afwikkeling van de zaalcompetitie in het wedstrijdkorfbal op te schorten tot (voorlopig) maandag 6 april, de (voorlopige) einddatum van de huidige kabinetsmaatregelen. In eerdere berichtgeving werd aangekondigd dat uiterlijk vrijdag 20 maart een mededeling zou volgen over de rangschikking en promotie- en degradatieregeling in het wedstrijdkorfbal, maar gezien de huidige complexe situatie met bijbehorende, elkaar snel opvolgende ontwikkelingen neemt het KNKV langer de tijd om richting volgend zaalseizoen tot een weloverwogen en voor alle partijen zo goed mogelijk besluit te komen.

Ook de besluitvorming over de afwikkeling (lees: zaalcompetitie) van de Cashback World Korfbal League, de Hoofdklasse, de Hoofdklasse A-jeugd, de Dames Topklasse (en de bijbehorende evenementen) én over de tweede helft van de veldcompetitie volgt (voorlopig) 6 april. Mochten de huidige kabinetsmaatregelen ook na 6 april in meerdere of mindere mate van kracht blijven, dan bestaat de kans dat ook (sommige) competitiebesluiten door het KNKV op een later moment worden genomen.

Het KNKV begrijpt dat alle korfbalverenigingen, korfballers en fans zo snel mogelijk duidelijkheid willen, maar rekent op begrip voor dit besluit.

UPDATE 19 maart 12.00 uur

De This is Korfball Tour 2020, die plaats zou vinden op 20 april, 11 mei en 18 mei, is geannuleerd. Het KNKV heeft hiertoe moeten besluiten na de kabinetsmaatregelen omtrent het coronavirus in combinatie met de onzekerheid over de periode na 6 april en – de noodzakelijke voorbereidingen op – dit evenement. De verenigingen, die bezocht zouden worden door TeamNL Korfbal, zijn door hun verenigingsadviseur geïnformeerd.