Twee zandingestrooide kunstgrasvelden voor SGV

CULEMBORG – Wordt het rubber of wordt het zand? Tijdens de raadsvergadering van donderdagavond 1 oktober werd lang gediscussieerd of de nieuw aan te leggen korfbalvelden nu met zand of met rubber moeten worden ingestrooid. Katja Elbers van SGV maakte tijdens de raadsvergadering donderdagavond gebruik van het spreekrecht voor burgers. Ze kreeg vijf minuten om uit te leggen waarom SGV volgens haar zandingestrooide velden zou moeten hebben.

Vanuit de Culemborgse Courant

‘De hele regio speelt op zandingestrooide velden. Als we dan al moeten verhuizen dan willen we toekomstbestendig verhuizen’, zo liet ze weten. D66 fractievoorzitter Harry van Alphen is het daarmee eens en stelde voor om op de plaats waar nu twee wisselvelden zijn gepland voor voetbalvereniging Vriendenschaar en SGV, twee zandingestrooide kunstgrasvelden aan te leggen. ‘We moeten niet gaan investeren in een ‘net-niet-veld”, zoals hij het noemde. Het voorstel is unaniem aangenomen door de raad.

Snel bouwen
‘Elke club heeft recht te groeien en zo ook SGV’, zo liet Cathy Staats van de SP weten. Het CDA vindt ook dat korfbal nu ‘aan de beurt is.’ VVD en Groen Links vragen zich af wat de consequenties zijn voor het parkeren in en om de Middelcoopstraat. Joop Vink (PvdA) is blij met de gang van zaken rondom sportpark Terweijde. ‘Er moet wel snel gebouwd gaan worden.’ Staats pleitte ook voor een eigen clubhuis voor de korfballers.

Clubhuis
Het is wettelijk geregeld dat stichtingskosten en beheerkosten van nieuw te bouwen clubgebouwen volldedig voor rekening zijn van de verenigingen. De stichtingskosten en beheerkosten van nieuw te bouwen kleedkamers zijn volledig voor rekening van de gemeente. De gemeente zal onder voorwaarden een bijdrage leveren aan de verbetering van de accommodatie/clubhuis voor mogelijk drie verenigingen: Statina, SGV en de streethockey.

3 reacties

1. naomi

Zeker! Heeft al dat lobbyen, vergaderen en die slapeloze nachten toch zijn vruchten afgeworpen. Super!