Strijdend SGV verliest nipt

Na de teleurstellende wedstrijd van vorige week tegen de Hazenkamp, stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Springfield uit Hoeven op het programma. Deze tegenstander met ambities voor het kampioenschap was van een ander kaliber, getuige ook de kansloze thuisnederlaag van eerder het seizoen. SGV startte mede door blessures in een gewijzigde opstelling, maar hier had het spel niet onder te lijden. Waar in het ene vak Daphne voor de rust voor alle doelpunten (4) zorgde, was het andere vak over alle personen gevaarlijk en zo hadden Manon (2), Madelon, André en Frits voor de rust allemaal al gescoord. Voor iedere bal werd gestreden tegen de behoorlijk fysieke tegenstander en na een goede eerste helft ging SGV met een 9-7 voorsprong de kleedkamer in. De eerste fase na rust hadden de Culemborgers moeite met scoren waardoor de thuisclub weer op een doelpunt voorsprong kon komen. Gelukkig schakelde SGV precies op een tijd weer een tandje bij en door doelpunten van Leon (3), Madelon en Frits stond er tien minuten voor tijd een 14-12 voorsprong op het scorebord. Helaas wist Springfield zich nog te herstellen van deze achterstand en de wedstrijd met een eindstand van 16-14 binnen te slepen. Aan het einde wilde de bal er voor SGV niet meer in vallen, maar er kan positief terug gekeken worden na een wedstrijd waarin goed gespeeld werd. Volgende week krijgt SGV in Eindhoven tegen Attila een nieuwe kans om 2 punten bij te schrijven.