Spannende avond voor SGV F1 & E1

Zaterdag 22 november beloofde een spannende avond te worden voor de kinderen van de F1 & E1. In korfbalkleding vertrokken zij ‘s avonds richting Dalto voor een korfbalwedstrijd. Die avond speelde Dalto tegen KVS en wij mochten eerste rang zitten. Bij Dalto aangekomen kregen de kinderen een korte uitleg wat er die avond allemaal zou gebeuren. De schoenen werden omgewisseld en er werden vlaggetjes geschminkt. Toen iedereen klaar was gingen wij de zaal in richting onze plek. De kinderen keken hun ogen uit. Er was zoveel te zien. Terwijl we wachten probeerde we de kinderen zoveel mogelijk uit te legen. Waarom er twee vakken waren, wat de klok betekende en nog veel meer.
IMG_20141122_185624

Toen was het moment aangebroken. De kinderen mochten mee naar de spelers van KVS. Iedereen had gehoord met wie ze mochten oplopen. Via de cijfers zochten ze hun speler op. De zaal werd donker en een voor een werden de spelers opgeroepen. Wat deden de kinderen van SGV het goed! Ze genoten ervan. De wedstrijd begon en al snel waren de meeste kinderen voor KVS. Met grote ogen volgde ze het spelletje. Na een spannende eerste helft kwam de rust. In de rust mochten de kinderen gaan schieten. Er werd een F paal neergezet waarop alle kinderen van SGV mochten schieten. Er werd een hoop gescoord.

IMG-20141122-WA0011

Het was tijd voor de tweede helft en iedereen zocht zijn plekje weer op. Dalto had een goeie bespreking gehad in de rust. Al snel werd het gat kleiner. Hoe meer Dalto scoorde hoe luider het publiek. Dalto won uiteindelijk de wedstrijd.

Na de wedstrijd gingen de kinderen op jacht. Handtekeningen werden er verzameld. Bijna alle spelers van Dalto werden gevonden. De schoenen werden teruggewisseld en de jassen gingen weer aan. Moe, maar vol verhalen gingen ze weer richting huis.

20141122_sgv-pups-bij-dalto-kvs

Dalto en Robert, bedankt voor deze spannende avond!
Sem, Mathijs, Tessa, Thijs, Gijs, Mart, Matthias, Yara, Ise en Mirthe.