SKF A5 – SGV A1

De eerste wedstrijd van het seizoen en voor ons de eerste wedstrijd in de A1. In de B hadden we al een keer tegen mensen uit dit team gespeeld en dat was op zijn zachts gezegd niet zo een groot succes.
De scheids floot in voor de wedstrijd. We stelden ons op: Marijn, Thom, Mischa en Carlijn in de aanval en Jochem, mark, Mattanja en ik in de verdediging.
Marijn wist ons op 1-0 voorsprong te brengen. Jammer genoeg waren de dames in de verdediging erg sterk en met een doorloopbal werd het 1-1. Wat de tegenstander kon, konden wij ook want tien minuten later scoorde Mattanja een doorloopbal. 2-1. Niet veel later werd er met een prachtige aanval weer een doelpunt gescoord, het was 3-1. In de laatste minuut wist, tot grote verbazing van mijn dame, Marijn nog een strafworp te score. De theorie van mijn dame was namelijk dat je op niet korfbalschoenen geen strafworp kon score en ze was vanaf dat moment behoorlijk geïrriteerd.
Met een voorsprong van 4-1 gingen we de rust in. De tweede helft begon niet goed met een schot tegen kwam de tegenstander terug op 4-2. Jochem wisselde voor Wouter. Wouter rende bijna direct door naar de korf en scoorde een doorloopbal, 5-2.
De bal was al weer vrij snel terug bij de aanval die er na een prachtige aanval weer een scoorde, 6-2.
Ik had ondertussen de tijd van mijn leven, want de opmerkingen die mijn dame maakte waren zeer grappig. Het was daarom ook een beetje jammer dat ze een korte kans wist te score. 6-3. Gelukkig hadden we Marijn, want met zijn bijna beroemde eenhandsdoorloopbal bracht hij de stand op 7-3. Nu begon voor mij het zwaarste deel van de wedstrijd. Mijn dame begon met duwen en met op mijn tenen staan wat verre weg het meeste pijn deed. Ze was behoorlijk geïrriteerd en haar hand raakte een paar keer mijn gezicht. Mattanja bracht ons met een mooi schot op 8-3. Terwijl ik me kapot lachte om mijn dame, soms is het gewoon grappig hoe geïrriteerd mensen kunnen worden van een tegenstander die beter is. Marina riep dat we nog een halve minuut moesten spelen en ondanks dat ik best lol had was ik toch blij toen de scheidsrechter een einde maakte aan de wedstrijd.
Het was een zware maar erg leuke wedstrijd. Zeker omdat we de eerste wedstrijd ook nog eens ruim gewonnen hebben.

Eva