SGV vist weer achter net

In een kansarm duel verloren de Culemborgerse korfballers afgelopen zaterdag met 7-8 van KIOS45. Ondanks goed verdedigend werk, kon SGV de punten niet thuis houden tegen de gasten uit Sibculo.

Met KIOS45 ontving SGV wederom een voor de ploeg onbekende tegenstander. De wedstrijd speelde zich af in de subtop en KIOS45 heeft meerdere keren aangegeven titelaspiraties te hebben. Het was echter SGV dat in de openingsfase de bovenliggende ploeg was. SGV smoorde de aanval van de gasten in de kiem dankzij meerdere geblokte schoten. Mede daardoor pakten ze een voorsprong van 2-0. Maar de ploeg kon echter niet doorzetten. Nog voor rust kwam KIOS45 langszij en zette een schamele 3-3 stand op het bord.

Na de thee zette hetzelfde wedstrijdbeeld zich voort. De doelpunten bleken erg duur deze middag. Waar KIOS45 normaal erg makkelijk scoort, was het conditioneel fitte SGV dat ze prima kon bijbenen. Maar het scorend vermogen lag veel te laag voor de thuisclub. Er werden te weinig kansen gecreëerd en SGV deed zichzelf te kort met een laag rendement. Om en om kwamen de ploegen op voorsprong. En vlak voor tijd was het KIOS45 met de 7-8, waarna SGV niet meer bij machte was om zichzelf minimaal één verdiend punt te geven.

De eerste helft van de veldcompetitie besluit SGV met devierde positie op de ranglijst. Op zich niet onverdienstelijk, maar als wordt gekeken naar de wedstrijden, had er meer in gezeten. Het is nu zaak om de stijgende lijn in de zaal voort te zetten. De thuiswedstrijden worden gespeeld in Sporthal Interweij. Voor de uitwedstrijden reist SGV vooral naar het zuiden af naar onder andere Eindhoven en Maastricht. Zaterdag 11 november vindt de eerste zaalwedstrijd plaats.