SGV verliest strijd om tweede plaats

NIJMEGEN – In een duel met directe concurrent SkunK, kunnen de korfballers van SGV hun kans op de tweede plaats in de poule vergroten. De Culemborgers vechten hard en zijn even sterk als hun rivaal maar de bal werkt hen tegen. Door SGV worden er te weinig doelpunten gescoord en na een spannende eerste helft weten de Nijmegenaren uit te lopen. SGV verliest met 16-9.

Als de Culemborgers in de eerste minuut een doelpunt tegen krijgen, stelt Naomi Persoon de score direct bij tot een gelijke stand. Na nog een tegentreffer doet Lennart Persoon hetzelfde. Dan weet SGV via een strafworp voor Timon Mertens de voorsprong te pakken, die Naomi Persoon uitbouwt tot 2-4. Dan is het even klaar voor de score van de Culemborgers. In het tweede kwartier van de wedstrijd weten ze de korf niet meer te vinden en loopt SkunK uit tot een ruststand in haar voordeel van 6-4.

In de tweede helft tonen de Culemborgers zich opnieuw strijdbaar via een doelpunt van Lennart Persoon en Daphne Vermeulen. Dan zijn de studenten uit Nijmegen het zat. Ze blijven de korf vinden terwijl SGV het scoren verzaakt en binnen tien minuten staat SkunK met 4 doelpunten voor; 10-6. Coach Emmie Bouman probeert de schade wat te beperken via het inbrengen van de in het team debuterende Melissa van de Ven en nog geen minuut later scoort opnieuw Mertens een strafworp. Maar ook dit punt wordt de grond in geslagen door een driedubbele treffer van gastheer SkunK. Naomi Persoon probeert via een omdraaibal nog wat terug te doen, maar het blijkt te laat. Met nog 10 minuten op de klok waagt Bouman nog een poging via het inbrengen van Erik Versteeg. Na een tegendoelpunt weet Versteeg de korf nog een laatste maal te vinden voor SGV. De Nijmegenaren spelen de wedstrijd simpel uit waardoor de Culemborgers het nakijken hebben en helaas zonder punten naar huis moeten; 16-9.