SGV vergeet zichzelf te belonen

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen de nummer 3 van de poule KVS ’17 uit Schijndel op het programma. Na de slechte eerste helft van vorige week was het deze week van belang fel te beginnen en zo een herhaling van toen te voorkomen. Dit lukte goed, want via doelpunten van Leon(2) en Frits werd al snel een 3-0 voorsprong genomen. De gasten begonnen toen ook te scoren, maar door doelpunten van Leon, André en Timon was bij 6-3 de marge weer intact. Hierna brak er helaas een doelpuntloze periode aan voor de Culemborgers waar de tegenstander wel raad mee wist. De rust leek nog in te gaan met een 6-6 gelijke stand, maar een afstandsschot die vlak voor rust werd gescoord door KVS betekende dat SGV met een achterstand ging rusten. Direct na rust scoorden de bezoekers uit hun eerste aanval de 6-8. Dit doelpunt werd nog snel beantwoord door Manon, waarna er een tweede doelpuntloze periode aanbrak voor de thuisclub. Aan het einde hiervan stond er een 7-12 achterstand op het scorebord en dit gat bleek onoverbrugbaar groot. Door doelpunten van André(2), Daphne, Christiaan en Esther werd de eindstand uiteindelijk vastgesteld op 12-14. Ondanks de nederlaag kan SGV redelijk tevreden terugkijken op deze wedstrijd, want met de strijdlust zat het zeker goed en het spel was over het algemeen ook goed in orde. De komende weken kan SGV zich voorbereiden op de verre uitwedstrijd tegen Maastricht die pas op 24 februari op het programma staat. Dan zal SGV er alles aan doen om weer een keer 2 punten op de ranglijst bij te kunnen schrijven.