SGV pakt de draad weer op

Het heeft even geduurd maar SGV heeft de eerste overwinning van 2018 te pakken. In Maastricht boekte de Culemborgse formatie een solide overwinning.

Dat SGV niks aan het toeval overliet om het zeer gewenste succes te boeken bleek wel uit het feit dat het team reeds op vrijdag afreisde naar het Zuiden. Na verschillende activiteiten die avond kon de coach niet anders dan tevreden constateren dat zijn pupillen leven voor de sport en bijna uit eigen beweging tijdig het bed in doken, om zo de nodige nachtrust tot zich te kunnen nemen.

Aangezien de wedstrijd op zaterdag al om 13:00 uur aan zou vangen, werd er halverwege de ochtend een licht ontbijtje genoten alvorens het team naar de sporthal vertrok. Hier eenmaal aangekomen ging de focus op de wedstrijd en blies de scheidsrechter de wedstrijd iets eerder dan gepland in leven.

Met Robin op de plek van de geblesseerde Daphne, en Chris na een lange periode van afwezigheid weer in de basis, ging SGV vol voor de twee punten. De Culemborgers begonnen aarzelend, en mede doordat niet alle afspraken werden nagekomen liep SGV in de beginfase een beetje achter de feiten aan. Het was steeds het hardwerkende Maastricht dat een puntje voorsprong nam. Vijf doelpunten van Limburgse makelij werden echter evenzo vaak gecounterd door SGV (Leon 2x, Manon, Frits en Timon). Hierna nam SGV de teugels in handen, speelde het rustig en beheerst totdat de scheidsrechter bij een 8-11 tussenstand af floot voor de rust. Frits 3x, Timon 2x en Leon zorgden in deze fase voor de doelpunten.

Na rust was het voor de Culemborgers zaak om rustig en geconcentreerd te zoeken naar goede kansen, en deze toch vooral ook af te ronden. Vooral het laatstgenoemde lukte in de eerste 10 minuten van de tweede helft nauwelijks. Er moest een benutte stip van Chris aan te pas komen om de ban te breken. Inmiddels was de pas 15-jarige Ezri al in de ploeg gekomen voor Robin en ze zette haar debuut in SGV1 luister bij door later in de wedstrijd van afstand raak te mikken. Een andere 15-jarige debutant, Tobias, flikte hetzelfde kunstje door in één van zijn eerste pogingen raak te schieten. Beide A-junioren gaven hiermee hun visitekaartje af. Ook Erik, Madelon en Leon wisten de korf nog te vinden waardoor er uiteindelijk een 13-17 eindstand op het scorebord te vinden was.

Al met al een prima en zeer gewenste overwinning voor SGV omdat het team de afgelopen weken vaak net aan de verkeerde kant van de score eindigde. Aan SGV1 de taak om de stijgende lijn door te zetten richting de laatste zaalwedstrijd van dit seizoen. Op zaterdag 10 maart gaat SGV het de kersverse kampioen OJC’98 in Berkel-Enschot zo lastig mogelijk maken. Wellicht dat SGV er weer een weekendje van maakt..