SGV onderuit tegen DOS

SGV - DOSCULEMBORG – In de sporthal van Interweij in Culemborg moesten de korfballers van SGV aantreden tegen titelfavoriet DOS. Eerder verloor SGV al van de Westbroekers met 25-4. Aan de Culemborgers de taak voor een meer flatterende uitslag te spelen. En dat lukte redelijk; het werd 8-23.

De Culemborgers begonnen sterk aan de wedstrijd. In de eerste helft werd niet genoeg gescoord om de Westbroekers bij te houden, maar er werd een sterk en snel spel gespeeld. Hierbij werden helaas de kansen niet genoeg afgemaakt. Na twee vrije ballen tegen in de eerste twee minuten, zette SGV gas bij. Lukas Verweij scoorde, waarna DOS driemaal de korf vond; 1-5. Verweij doelpuntte nogmaals maar DOS strafte het tegendoelpunt af door zes keer te scoren. Naomi Persoon scoorde voor SGV, waarna Verweij haar nadeed. DOS bepaalde de ruststand op 4-12.

Na de rust gaf SGV gas. Via Timon Mertens en Lennart Persoon kwamen de Culemborgers dichter bij hun bezoekers. Maar de inhaalslag was van korte duur en DOS liep uit naar 6-18. Lennart Persoon scoort nogmaal een korte kans, waarna DOS twee keer terugslaat. Bij een stand van 7-20 deelde de invallende Madelon Gerritsen een klap uit door nog eens te scoren voor de thuisclub. In een zeer lange laatste minuut vond DOS nog drie keer de korf. SGV verloor met 8-23.

1 reactie

1. david SGV3

Heel erg jammer van de uitslagen van de gespeelde wedstrijden maar onthoud. De uitslag is niet belangrijk (als je maar met een goed gevoel uit het veld stapt na de gespeelde wedstrijd.)

Hoewel ik bepaalde reacties van spelers na de wedstrijden kan begrijpen.

leer van de gespeelde wedstijd en onthoud wat goed ging of wat er de volgende keer verbeterd kan worden.