SGV komt net tekort tegen koploper

In de eerste wedstrijd van 2018 kwam OJC ’98 uit Berkel-Enschot op bezoek in Culemborg. Qua verliespunten waren zij de koploper, maar de laatste wedstrijd voor de vakantie waren ze tegen een fors verlies aangelopen, waardoor SGV door een overwinning weer voor de bovenste plek mee zou kunnen doen. Het begin was voor SGV dat door een vrije bal van Leon op een 1-0 voorsprong kwam. Daarna was het woord aan de gasten die 4 keer op rij scoorden, maar Manon zette hier voor SGV nog een doelpunt tegenover. Vervolgens stond er gedurende een grote periode van de eerste helft deze 2-4 tussenstand op de borden. Vlak voor rust scoorden beide ploegen nog eenmaal, Marjan scoorde gelijk haar eerste schot, en dus ging SGV de rust in met een overbrugbare achterstand van 2 doelpunten. Na de rust was er echter in eerste instantie weinig van te merken dat de Culemborgers een goede kans maakten om te winnen. OJC liep langzaam maar zeker uit naar een behoorlijk grote voorsprong van 5 doelpunten: 4-9. Alleen Daphne had weten te scoren voor de thuisploeg. Er werd wel een sterke inhaalrace neergezet, want 2 minuten voor tijd stond het door doelpunten van Timon, Sander, Madelon en Leon ineens weer 8-9. Helaas bleven de gasten aan het einde van de wedstrijd nog net rustig genoeg om de beslissende treffer te maken en SGV gedesillusioneerd achter te laten. Het was goed om te zien dat er goede kansen om te winnen zijn tegen de sterkste ploegen in de poule, maar wederom lukt het helaas niet om aan de goede kant van de score te staan. Volgende week tegen de Hazenkamp is hier een nieuwe kans voor. De uitwedstrijd werd ruim gewonnen en aan ons de taak om volgende week de punten weer te pakken. Om 15:45 uur begint de wedstrijd in sporthal Interwey, hopelijk kunnen we weer rekenen op jullie support!