SGV en de grote tombola

Afgelopen zaterdag stond voor SGV een thuiswedstrijd tegen Maastricht, uit de gelijknamige stad op het programma. Ondanks de slechte weersvoorspelling kwamen de Limburgers keurig op tijd opdagen en kon SGV proberen om de derde overwinning van het zaalseizoen bij te schrijven. Dat overwinningen voor de Culemborgers geen zekerheidje zijn bewezen ze de afgelopen 5 wedstrijden waarin er keurig de ene week punten werden gepakt, om deze de week erop aan de tegenstander af te staan. Het goede nieuws van deze zaterdag was dat SGV weer aan de beurt was om aan de goede kant van de score te blijven. Dit deden de Betuwenaren dan ook wel op een overtuigende manier.

SGV zette vanaf minuut 1 de toon door Maastricht met lange aanvallen onder druk te zetten. Verdedigend had SGV de zaakjes ook keurig op orde en Maastricht kwam amper aan een fatsoenlijke aanval toe. Leon en Madelon lieten het kwaliteitsverschil ook op het scorebord tot uitdrukking komen. Hoewel SGV heer en meester was in de beginfase van de wedstrijd, wist het tweede aanvalsvak niet direct door te drukken. Omdat verdedigend de rijen gesloten bleven konden Daphne en Esther van afstand een 4-0 tussenstand aantekenen. Vanaf dat moment liet ook Maastricht zich aanvallend wat meer gelden. Maar omdat SGV prima bleef mee scoren, was dat geen enkel probleem. Door scores van Leon (3x), Timon (2x), Esther, Manon en Erik ging SGV rusten met een prima 11-5 tussenstand.

In de rust werden er nog wat puntjes op de i gezet en werden er afspraken gemaakt over hoe om te gaan met het structureel achterverdedigende Maastricht.

Of hij nou gewoon ongeduldig was, of het geneuzel van zijn coach maar onzin vond is niet duidelijk, maar Leon besloot op geheel eigen wijze af te rekenen met het achterverdedigen van de tegenstander. Door gewoon maar zonder rebound van afstand raak te poffen. Daarmee was het verzet van Maastricht wel gebroken en wist SGV dat de derde overwinning een feit was. Leon (3x), Timon, Madelon en Esther wisten een dik verdiende 17-10 eindstand op het scoreformulier te zetten.

SGV gaat nu een heuse winterstop tegemoet en zal pas in 2018 voor het eerst weer in competitieverband aantreden. Dit doen ze dan wel in eigen zaal en wel op zaterdag 6 januari om 15:45 uur. Dan zal SGV de degens kruisen met het nog foutloze OJC’98, dat bezig is aan een indrukwekkende serie. Aan SGV de taak om de tombola een halt toe te roepen en vol voor een stunt te gaan tegen de korfballers uit Berkel-Enschot. Graag tot dan!

1 reactie