SGV eindigt als vierde in competitie

GIESSEN – De laatste wedstrijd van de korfballers uit Culemborg is die tegen de voorlaatste op de ranglijst: SKV (S), waarvan een eerdere wedstrijd dik werd gewonnen. Maar ook nu blijkt weer dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie geven voor de toekomst. Het lukt de Culemborgers niet op in de wedstrijd te komen en ze verliezen met 10-8.

In het begin van het duel gaat de score gelijk op. Beide teams hebben erg veel moeite de korf te vinden. Coach Emmie Bouman is positief: “Verdedigend hielden we het prima dicht maar aanvallend lukte het scoren maar niet. Koppies omhoog en doorgaan!” Na een openingstreffer van de thuisploeg knalt Martijn Verheij in dezelfde minuut een bal in de korf. Dan duurt het 10 minuten voor er weer een doelpunt valt. Ditmaal van SKV. Beide ploegen blijven doorproberen en na nog een tegentreffer scoort Pauline Bakkenhoven voor SGV, gevolgd door Timon Mertens, die de stand weer gelijk trekt: 3-3. Als SKV meteen weer scoort, krijgt SGV de kans opnieuw gelijk te maken via een strafworp. Helaas gaat deze mis. “Een zeer beslissende misser. Als je nu gelijk had kunnen komen, was de wedstrijd waarschijnlijk heel anders gelopen.” Verklaart Bouman. In de laatste minuut weten de SKV’ers hun voorsprong uit te breiden naar een 5-3 ruststand.

Vanuit de kleedkamers is SGV niet scherp genoeg. Twee tegendoelpunten worden gescoord, waarna Daphne Vermeulen iets terug probeert te doen. Dan is het de beurt opnieuw aan SKV. Inmiddels staat het 8-4. Dan zet de bezoeker aan via Verheij (2) en Lennart Persoon (2). Dan is het aan SGV op een voorsprong te komen, gelijk de eerder gewonnen thuiswedstrijd. Maar het mag niet baten. In plaats van zelf de scoren, laat SGV nog twee doelpunten door en verliest het met 10-8. De wedstrijd was echter voor de ranglijst niet meer beslissend. De Culemborgers eindigen als vierde in de poule.