SGV begint een helft te laat

Afgelopen zaterdag stond in Eindhoven de confrontatie met Atilla, de studentenvereniging uit Eindhoven, op het programma. De eerste wedstrijd werd nipt van ze gewonnen, maar op de ranglijst stonden ze 2 punten boven SGV dus was het zaak om te winnen en weer in punten gelijk te komen. Echter, SGV startte niet scherp en hier wisten de studenten wel raad mee, ze liepen snel uit naar een 3-0 voorsprong. Frits kon nog iets terugdoen, maar hierna denderden de studenten door naar een 10-1 voorsprong. Madelon wist ook nog een keer te scoren voor rust, maar Atilla was hier niet van onder de indruk en bracht de ruststand op 12-2. Na rust was het zaak om de rug te rechten en te laten zien dat de Culemborgers echt wel goed kunnen korfballen. Madelon liet dit binnen 10 seconden na rust zien door gelijk het eerste schot binnen te schieten en via André en Leon kwam SGV nog wat dichterbij. Atilla had natuurlijk alleen zo’n grote marge dat ze aan het doelpuntje dat ze af en toe maakten genoeg hadden om het niet meer spannend te laten worden. Want ondanks dat SGV na rust prima speelden en legio kansen creëerde, die nog door Madelon (3), Leon (3) en André benut werden, kwamen de Culemborgers niet meer dichterbij dan een verschil van 3 doelpunten. Aan het einde stond zodoende een 15-12 eindstand op het bord, maar als SGV wat feller was begonnen had dit een heel andere wedstrijd kunnen zijn. Aanstaande zaterdag thuis tegen KVS ’17 kan SGV laten zien dat ze wel degelijk scherp kunnen beginnen. Deze wedstrijd begint om 15:45 uur in sporthal Interwey, we hopen op uw steun voor deze wedstrijd!