SGV 1 nipt onderuit in topper

Afgelopen zaterdag mocht SGV1 aantreden tegen Hemur Enge. Voorafgaand aan de wedstrijd stonden beide ploegen gezamenlijk aan kop van het klassement. Een mooie kans voor SGV om zich te meten met een op papier derde klasse ploeg en om te kijken of de ploeg dit seizoen weer wat stapjes vooruit heeft weten te zetten. Hoewel duidelijk werd dat SGV zich tegenwoordig korfballend prima staande houdt tegen topploegen uit de Vierde klasse, ontbreekt het nog aan slimmigheid en ervaring om deze duels daadwerkelijk over de streep trekken. Hemur Enge besliste het duel in de laatste minuut in hun voordeel: 10-9.

De Culemborgse formatie had zich in de voorafgaande week goed voorbereid op het duel. Toch werd er aanvallend in de openingsfase heel rommelig en onrustig gespeeld. De verdediging hield daarentegen de linies gesloten en zo duurde het een hele poos voordat Hemur Enge op een 1-0 voorsprong kwam. Vervolgens kreeg de Betuwse aanval wederom de tijd om goede aanvallen op te zetten en Esther beloonde het team door van afstand de 1-1 aan te tekenen. Beide ploegen hielden elkaar een lange tijd in bedwang en hoewel Hemur Enge steeds op voorsprong kwam, wisten Daphne, Sander en Leon even vaak de achterstand te repareren. In de laatste minuut voor rust wist Hemur Enge twee keer te scoren zonder dat SGV hier een antwoord op had. Ruststand: 6-4.

Direct na rust vond SGV in eerste instantie de aansluiting door een vrije bal van Leon, waarna Hemur Enge een tussensprintje inzette naar een 8-5 tussenstand. Ondanks deze tikkies en het knap beroerde korfbalweer rechtte SGV de rug. Na een periode van goed korfbal ging SGV makkelijker afronden en binnen de kortste keren hadden de Culemborgse korfballers de achterstand weggewerkt: 8-8. Erik, Esther en Leon verzorgden de doelpunten. Vervolgens brak er een razend spannende slotfase aan. Hoewel SGV nu duidelijk de bovenliggende ploeg was, leek Hemur Enge niet bepaald onder de indruk. Nadat Sander eerst nog een voorsprong van Hemur Enge wist te neutraliseren, kreeg SGV in de slotminuut alsnog het deksel op de neus.

Teleurstelling overheerste direct na de wedstrijd in de wetenschap dat SGV een grote kans onbenut had gelaten om nog voor minimaal één extra week aan kop van het klassement te blijven staan. Toch kan de ploeg trots zijn op de wedstrijd die het op de mat heeft gelegd. Met een beetje meer geluk en doortastendheid waren de punten ongetwijfeld meegegaan naar Culemborg. Door de nederlaag daalde de ploeg overigens wel met stip naar plek 4 (!). Volgende week komt KIOS’45 op bezoek. Voor de Betuwse formatie een grote onbekende in deze poule. De teleurstelling zal komende week moeten plaatsmaken voor vertrouwen. Want gebleken is wel dat SGV alle ploegen in deze poule het vuur aan de schenen kan leggen.

Zaterdag speelt SGV1 om 15.30 op het eigen sportpark tegen KIOS’45. Inzet is aansluiting bij de topposities in deze poule. Uw steun is meer dan welkom