SGV 1 – KCD 1

Het 1e van SGV heeft de raadselachtige wedstrijd van vorige week naar de achtergrond verdrongen door een duidelijk overwinning op KCD. Waar SGV vorige week pas ergens in de 2e helft op gang kwam, toonde de ploeg vandaag dat zij weldegelijk in staat zijn om vanaf het begin alert te zijn.

Met dezelfde opstelling zoals ze vorige week waren geëindigd stuurde coach van Haut zaterdag zijn team het veld op. Er werden vanaf het begin kansen aan beide kanten gecreëerd, maar het was KCD dat even later brutaal een 1 – 3 voorsprong pakte. SGV deed zeker niet onder voor KCD en dit werd al snel duidelijk toen SGV vanaf een 1 – 3 achterstand de kansen begon af te maken. Het 1e, dat door de overwinning van vandaag op een gedeeld 1e plaats staat met Hemur Enge en Hebbes, bleef verdedigend slim spelen en de tegenstander kon weinig doorbraken forceren. Via doelpunten van Sander en Esther was het daarna Leon die de eerste voorsprong op het bord schoot voor de thuisploeg: 4 – 3. KCD sputterde nog even tegen en kwam nog tot 5 – 5 gelijk, daarna zorgde frits Visser er met 2 doelpunten voor dat SGV definitief afstand nam van de ploeg uit Doorn. De ruststand van 10 – 6 was een verdiende, toch overheerste het gevoel dat dit verschil misschien wel groter had moeten zijn.

Na de rust kwam SGV niet meer in de problemen. De uitploeg wist nog even tot 11 – 9 te komen, maar niet lang daarna luidde Madelon een serie van 4 Culemborgse doelpunten in die duidelijk maakte dat SGV vandaag een maatje te groot was voor de formatie uit Doorn. Ook deze wedstrijd werd er weer over vele schijven gescoord. De conclusie van een tevreden hoofdtrainer was dan ook dat de 16 – 10 eindstand eigenlijk hoger had moeten uitvallen. Een wedstrijd die vertrouwen geeft voor de komende weken waarin SGV tegen de titelkandidaten KIOS en Hemur Enge mag laten zien wat ze waard zijn. We hopen natuurlijk weer op jullie aanmoedigingen!

Doelpunten makers: Frits (4) Leon (3) Esther (2) Sander (3) Madelon (1) en Timon (3)