Revanche voor SGV1

Na het zure verlies van de week ervoor, won SGV afgelopen zaterdag knap van Attila. Met de 13-11 overwinning op de Eindhovense studentenvereniging herstelt het team van Wilbert van Haut zich.

Met enkele noodzakelijke wijzigingen in de basisacht startten de Culemborgse korfballers tegen wederom een onbekende tegenstander. Het begin was dan ook even aftasten. Na het eerste doelpunt te hebben geïncasseerd, opende aanvoerster Madelon de score voor de thuisclub. Kort daarna beloonde Timon een mooie doorbraak door behendig een onehander af te ronden. Hierna brak een periode waarin de doelpunten schaars waren. SGV had Atilla verdedigend onder controle, maar wist in de aanval niet door te drukken waardoor de gasten toch langszij kwamen. Dankzij de zuiver schietende Manon werd met rust nog wel een nipte voorsprong genoteerd van 6-5.

Na een snelle gelijkmaker van Attila waren het weer de dames Manon en Madelon die de productie van SGV op gang hielden. Zo werd met 11-7 knap uitgelopen naar een verschil van vier punten. Op dit punt wist SGV het nog niet definitief te maken. Het bleef in de slotfase spannend. Maar de overwinning werd niet meer uit handen gegeven. De aanval behield met een sterk reboundende Erik lang balbezit. SGV speelde de wedstrijd volwassen uit en pakt hiermee de tweede overwinning van de nog jonge zaalcompetitie met 13-11.

Komende zaterdag wacht de wedstrijd tegen KVS’17. In Schijndel kan SGV kijken of het zich in de top van de poule kan nestelen.