Platina jubileum SGV

Begin maart is er gestart met de voorbereidingen van het vieren van deze mijlpaal, want als je vereniging 70 jaar bestaat, moet dit uiteraard gevierd worden.

Allereerst is er een email uitgegaan naar alle belanghebbenden van SGV met de vraag een bijdrage te leveren voor de organisatie van deze dag.

Een aantal enthousiastelingen hebben hierop gereageerd en de jubileumdagcommissie werd gevormd.

De commissie bestond dit jaar uit:

• Dick Rohof
  • Henny Littouw
  • Emmie Bouman
  • Jojanneke Arends
  • Daphne Vermeulen
  • Contijn Verweij
  • Jan Gerritsen
  • Gert-Jan Moraal
  • Matine van der Lee
  • Daniëlle Snoek

Na een aantal brainstormsessies waren wij eruit. Het moest een leuke actieve middag worden, om vervolgens de dag gezellig af te sluiten met een gezamenlijke maaltijd.

Na een zoektocht op diverse websites is de keuze geval op een zeskamp. Maar wat is een zeskamp nu zonder water, zeep en vies worden. De keuze viel op een klauterhelling.

Op vrijdag 23 juni was al begonnen met de aankleding van de kantine. Slingers werden opgehangen, partytent opgezet.

Helaas waren de weergoden ons tijdens de viering van ons jubileum niet zo goed gezind. Het heeft bijna de hele dag geregend. Maar dit mocht de pret niet drukken.

Zaterdagochtend de klauterhelling werd opgezet. De baan werd goed ingesmeerd met groene zeep en water. Natuurlijk moest deze helling even getest worden. Contijn en Daphne konden de verleiding niet weerstaan en hebben de helling getest. Deze werd direct goed gekeurd. Je werd nat, plakkerig en vies, wat wil je nog meer.

Vanaf 13.00 druppelde de deelnemers voor deze dag binnen. Om 13.30 gaf onze voorzitter het startsein met een korte speech. Dick benadrukte hierin de stabiliteit van de vereniging. Al enige jaren staat de teller op rond de 100 leden. Ondanks dat wij een kleine vereniging zijn, bereiken wij met de leden en de vrijwilligers een hele hoop.

Waarna Henny het stokje overnam en de teamindeling bekend maakte.
De teams gingen direct aan de slag met bedenken van hun teamnaam.

Na een korte uitleg over de spellen, kon er eindelijk begonnen worden met de zeskamp.

Er werd zwaar gestreden om de winst.

Maar de klapper van de dag was toch wel de afsluiter met de klauterhelling.
Jong en oud hebben hiervan genoten en wij hebben de foto’s als bewijs?.

De strijd werd uiteindelijk gewonnen door T3 x2 met een ruime overwinning van 30 punten.
De top 3 van deze dag zag er als volgt uit:

1). T3 x2
2). Door weer en wind tot overwind
3). De jarige SGV toppers

Wij willen Wim den Burger bedanken voor het maken van de korfbalclown. Hier zal veel gebruik van worden gemaakt.

Na deze strijd had iedereen wel zin in een heerlijke warme maaltijd.

Bij de organisatie van deze dag werd al snel duidelijk wie met de maaltijd aan de slag zouden gaan. Jan en Gert-Jan durfden de uitdaging aan om voor een groot gezelschap iets heerlijks neer te zetten. En wij moeten zeggen dat is gelukt.

De heren hebben met hulp van de dames van de B, Reinoud en Daphne een maaltijd neergezet, welke met liefde en aandacht was bereid.

Het weer heeft de pret niet mogen drukken. Wij kijken terug op een zeer geslaagde dag.
Over 5 jaar zal er groots worden uitgepakt als SGV 75 jaar bestaat. Wij kijken er nu alweer naar uit.

De Jubileumdagcommissie 2017

Dick