Nieuwjaars zaterdag

Hallo SGV-ers,

7 januari hebben wij het jaar sportief ingeluid met een glow in the dark korfbal voor alle jeugdleden. Eerst waren de kangoeroes aan de beurt met een glow in the dark training. Voordat de training kon beginnen eerst het witte shirt beschilderen met glow in the dark verf. De training was toch best wel spannend zo in het donker. Eenmaal gewent aan het donker vonden ze het alle drie leuk en mocht er wel vaker zo getraind gaan worden.

Na de kangoeroes waren de E en D aan de beurt om tegen elkaar te partijen. Alle kinderen waren in drie groepen verdeeld en er werden korte partijtjes tegen elkaar gespeeld.
Dit was nog best lastig zo in het donker en het inschatten van hoogte en diepte van de korf was even wennen. Zo in het donker is het ook lastig te zien wie dame of heer is, dus iedereen mocht iedereen verdedigen.
Ook was het lastig te zien wie er bij elkaar hoorde voor scheidsrechter André, daarom had één team de zelf beschilderde witte shirtjes aan en het andere team een hesje dat feloranje kleurde.

Daarna waren ook de C, B en A aan de beurt om tegen elkaar te partijen.
Ook voor scheidsrechter Christiaan was het lastig te zien wie er bij elkaar in het team zaten. Maar met de gele hesjes was dit duidelijk zichtbaar. Op de foto is dit minder goed zichtbaar.

Een geslaagde dag waarbij er alleen maar blije gezichten te zien waren bij de jeugdleden. Maar niet alleen de jeugdleden waren enthousiast geworden. Ook de senioren willen wel een keer een Glow in the dark-partijtje spelen.
Dan kunnen wij alle senioren blij maken: dit gaat geregeld worden! Later hier meer informatie over.

Na een lange dag vol plezier was het ook tijd voor een heerlijke maaltijd.

Er was een soepbuffet met broodje bal en worst gemaakt. Met een grote groep hebben wij daar heerlijk van gegeten en genoten.

Aansluitend was er de nieuwjaarsborrel die door het bestuur geopend werd. Een gezellige avond die rond 12 uur werd afgerond.

Op naar een sportief en gezond 2023!

Jubileumcommissie
Charlotte, Daniëlle, Danny, Daphne, Emmie, Esmée