Maaskanters te fel voor SGV

CULEMBORG – Na twee gewonnen wedstrijden in het zaalseizoen, zit het de korfballers van SGV toch even tegen. Het verliest in eigen huis met 7-15 tegen de fel verdedigende Maaskanters uit Well.

Vanaf de eerste minuut hadden de Culemborgers het lastig tegen de bezoekers. De Maaskanters verdedigden fel op de ballijnen, waardoor het aanvalsvak moeite had tot kansen te komen. Na drie tegentreffers kwamen de Culemborgers toch op gang via Simone Wijkmans, die een afstandsschot raak schoot. Na een tegentreffer legde ook Naomi Persoon een bal in de korf, gevolgd door Marjan Helmond, die nog een doelpunt van de tegenstander goedmaakte. Nadat De Maaskanters nogmaals scoorden gingen de teams de rust in met een stand van 3-6.

In de tweede helft gaat SGV fel uit de startblokken. Maar de ballen willen er niet in, waardoor De Maaskanters tijd hebben hun kansen wel af te maken. Na twee tegendoelpunten, scoort Lennart Persoon een strafworp: 4-8. Dan is het echt gedaan met het scoren van SGV. De Culemborgers krijgen doelpunt na doelpunt om hun oren tot frustratie van het publiek, spelers en coach die met goed spelende wissels probeert nog wat tegenwicht te bieden tegen de trefzekere Maaskanters. Na 20 minuten en 6 tegendoelpunten komt SGV toch nog aan scoren toe via Persoon (2) en Timon Mertens. Na nog een punt van de zijde van de Maaskanters is het 7-15 en klinkt het eindsignaal. ‘Het was een slechte wedstrijd van onze kant,’ zegt coach Andre Pasman, ‘maar hopelijk gaat het volgende week 3 niveaus beter!’