Hemur Enge 1 – SGV 1

Afgelopen zaterdag stond in Amerongen de laatste wedstrijd van het zaalseizoen op het programma tegen het welbekende Hemur Enge. De Amerongers zouden kampioen zijn als ze minimaal een gelijkspel in deze wedstrijd zouden behalen. Aan ons was de taak om zelf te winnen om zo de vierde plek veilig te stellen. De gastheren hadden duidelijk geen last van kampioensstress want ze schoten uit de startblokken. Ze haalde een zeer hoog scoringspercentage aan het begin van de wedstrijd waardoor er binnen 10 minuten al een 8-1 tussenstand op het scorebord stond. SGV wist daarna nog iets terug te komen tot 8-4, maar met rust stond het 12-5 en werd het een heel lastige opgave om de winst nog binnen te halen. Hemur Enge haalde naarmate de wedstrijd vorderde wel een minder hoog percentage dan aan het begin van de wedstrijd, maar SGV maakte helaas geen moment in de wedstrijd aanspraak voor de overwinning. De eindstand was 21-11 en doordat SEV(Z) in de laatste wedstrijd nog wist te winnen van SKV, zijn we uiteindelijk op de 5e plaats geëindigd met 11 punten. Nu weer op naar het veld, waarbij we gedeeld bovenaan staan en gelijk de eerste wedstrijd ook weer in Amerongen tegen medekoploper Hemur Enge spelen. De doelpunten werden gemaakt door: Erik Versteeg (4), Leon van Elteren (3), Frits Visser, Timon Mertens, Daphne Vermeulen en Els Brochard.