Even voorstellen: Anthony van Culenborg

Hallo mede-korfballers!

Ik ben Anthony van Culenborg en ben inmiddels een krappe 43 jaar oud. Korfballen doe ik sinds m’n 7e of 8e, dat weet ik niet meer precies, maar in elk geval al een aardig tijdje. Het grootste deel daarvan bij SGV, maar er zijn ook uitstapjes gemaakt naar PSV, Synergo en Viking. Inmiddels zit ik alweer een jaar of 5 in SGV 2, met o.a. een aantal spelers uit het 1e van (heel) vroeger.

Ik ben geboren en getogen in Culemborg (hoe kan het ook anders met zo’n achternaam) en woon samen met Els, die ook bij SGV speelt en trainen geeft. Geheel volgens de korfbalclichés heb ik haar ook bij het korfballen leren kennen toen ik bij Viking speelde.

Binnen de TC regel ik de oefenwedstrijden en verder onderhoud ik de contacten met onze (jeugd)trainers. Hiermee hebben we 3 of 4 keer per seizoen jeugdtrainersbijeenkomsten en ga ik regelmatig  samen met de combinatiefunctionaris trainingen bekijken om onze trainers tips te geven. Zowel korfbalinhoudelijk als didactisch. Dat valt niet altijd helemaal mee aangezien ikzelf met de jongste jeugd niet zo heel veel ervaring heb. Maar al doende leert men. Ook proberen we voor onze trainers clinics te geven. Dat wil zeggen dat, in dit geval door iemand van buiten de vereniging, er aan de hand van een oefengroep een bepaald trainingsthema behandeld wordt. Leuk en leerzaam, juist om ook eens te kunnen afkijken hoe iemand anders dat doet!

Als jullie nog willen weten wat mijn hobby’s zijn: uiteraard korfballen en korfbal kijken, lezen, koken, op vakantie gaan en volgens Els heb ik een bierglazen- en horlogefetish (=cadeautip!).