Débaldérin 1 – SGV 1

Afgelopen zaterdag speelde SGV voor de derde keer dit seizoen tegen Débaldérin, de studenten uit Wageningen. Tijdens de twee eerdere ontmoetingen had SGV gelijk gespeeld en met 1 doelpunt verschil gewonnen, dus er stond een spannende wedstrijd op het programma. Des te fijner was het dat in beide vakken van SGV het eerste schot direct raak was. In het begin bleef SGV zuiver schieten en kon zo in de eerste helft uitlopen naar een voorsprong van maximaal 5 doelpunten. Want ondanks dat er in het tweede deel van de eerste helft door ons niet veel meer werd gescoord, hadden de Wageningers ook moeite met het vinden van de korf. Vlak voor rust wisten ze nog wel te scoren en de ruststand daarmee op 3-7 te brengen. Dit leek een veelbelovende voorsprong voor de tweede helft, maar we wisten dat Débaldérin niet zo maar op zou geven en moesten dus gefocust blijven. Toch wist de thuisclub al snel in de tweede helft het gat te verkleinen naar 2 doelpunten. Gedurende de rest van de tweede helft bleef het gat schommelen tussen de 2 en 3 doelpunten. Daar kwam in de laatste seconde nog verandering in toen de studenten voor de derde maal dit seizoen vlak voor het eindsignaal wisten te scoren. Deze keer was dit gelukkig de 12-13 en konden de punten mee worden genomen naar Culemborg. De doelpunten werden gemaakt door: Daphne Vermeulen (4), Timon Mertens (3), Christiaan de Sain (2), Madelon Gerritsen, Mattanja Stuut, Frits Visser en Leon van Elteren.