Afsluitdag

Zaterdag was het een drukte van belang op het veld van korfbalvereniging SGV aan de Middelcoopstraat. Er liepen allerlei kinderen en volwassenen rond, waarvan sommigen uitgedost waren met oranje versieringen. Wat was er aan de hand? Na navragen bleken ze een afsluitdag te hebben rond het thema “oranje”.

img_0998Er werden deze dag een zestal spellen gedaan, zoals een stormbaan, vliegend tapijt, spijkers slaan in een boomstronk, spandoek maken over voetbal, waterspel met helmen op het hoofd en Zweeds korfbalspel. Er waren 7 groepen gemaakt die een land moesten verdedigen, deze landen waren Duitsland, Nigeria, Spanje, Brazilië, Italië, Argentinië en Kameroen. Door alle landen werd er fanatiek gestreden om te winnen.

Rond half 1 was er een pauze waarin men kan lunchen en tegen half twee zat iedereen voor een groot scherm om het Nederlands Elftal in actie te zien op het WK in Zuid-Afrika. Een leuk gezicht al die kinderen en volwassenen bij elkaar.img_1010

Na afloop werden er nog een aantal wedstrijdjes beachkorfbal en mono-korfbal gespeeld. Bij het mono-korfbal zaten er twee personen aan elkaar vast dmv teirips. Tegen 17.15 uur waren ook deze afgelopen.

Nadat alles opgeruimd was, moest een ieder wachten op de barbecue die rond 18.00 uur zou plaatsvinden. Voordat men kon gaan eten deelde Emmie namens de JTC nog aan alle trainers een presentje uit en werd Johannes bedankt voor zijn inzet voor de jeugd. Hij heeft besloten om te stoppen.

Hierna kreeg Suzanne (namens de JOC) het woord, ze maakte eerst bekend wie er het mooiste spandoek had gemaakt dit was Italië.  Het beste team van alle spellen was Spanje.

Om even over zessen gingen de eerste kipfiletjes, sate-tjes en filetlapjes de barbecue op. Er was ook een heerlijke salade bib en natuurlijk stokbrood die je eventueel kon besmeren met kruidenboter. Aan alles komt een eind zo ook aan deze afsluitdag, door een aantal werd er opgeruimd en tegen 21.30 uur was de rust teruggekeerd bij de Driemaster. Een zeer leuke en geslaagde dag die voor herhaling vatbaar is. Iedereen bedankt voor zijn of haar inzet deze dag.

Namens JOC, JTC, Rene, Emmie en Danielle