Skunk verrast SGV

NIJMEGEN – Ondanks de voorspelde sneeuw en ijzel, reisden de korfballers van SGV zaterdag af naar Nijmegen voor een wedstrijd tegen Skunk. In het begin konden de Culemborgers goed meekomen. Na de rust zette Skunk echter de turbo aan. Het werd 17-9.

In de eerste minuut komt Skunk, zonder dat SGV de kans heeft gehad om een goede aanval op te zetten al op 2-0. De achterstand wordt direct goedgemaakt door twee treffers van Lukas Verweij. De thuisclub scoort nogmaals en Lennart Persoon schiet raak voor SGV. Zo staat het in de 7e minuut al 3-3. Dan lopen de Nijmegenaren uit naar 7-3, waarna Verweij nogmaals scoort. Na twee tegendoelpunten komt SGV weer terug via Naomi Persoon, Martijn Verheij en nogmaals Verweij, die ze er vanuit alle hoeken van het veld inlegt; 9-7. Na nog een tegentreffer klinkt het fluitsignaal, rust.

Vanuit de kleedkamers knalt Lennart in de 3e minuut een afstandsschot in de korf. Dan is het afgelopen met de kansen van SGV. Door een paar dubieuze beslissingen van de scheidsrechter, worden de Culemborgers uit hun spel gehaald. Skunk krijgt tijdens de wedstrijd een handvol strafworpen mee, waarvan een groot deel niet terecht. De Nijmegenaren lopen uit naar 13-8. Lennart Persoon probeert nog wat terug te doen via een afstandsschot, maar dit wordt meteen weer afgestraft door Skunk, dat nog viermaal scoort. Uitslag; 17-9.