Aan de slag met Sportlink: hoe werkt het?

Bij SGV gebruiken we de Sportlink app (KNKV). Met de app blijf je eenvoudig op de hoogte van je team, de prestaties en het programma. Doordat de uitslagen direct via de app worden verwerkt, ben je snel op de hoogte van de stand van zaken. Ook kan je zien welke vrijwilligerstaken er nog open staan en kan je zien wanneer je een vrijwilligersdienst hebt. Daarnaast worden de verschillende verenigingsactiviteiten getoond.

Stap 1: de app downloaden
De app kan gedownload worden in de Appstore en de Playstore door te zoeken op KNKV.

Stap 2a: registreren als bondslid (of namens uw kind/jeugdlid)
Als je voor de eerste keer aan de slag gaat met de app van Sportlink is het nodig dat je jezelf registreert. Om jezelf te kunnen koppelen aan jouw gegevens (relatiecode) moet je het e-mailadres gebruiken dat in Sportlink Club bij je persoonsgegevens staat (en waarmee je dus bekend bent bij SGV).

Extra informatie
Indien je niet weet welk e-mailadres in Sportlink Club geregistreerd staat, of als er nog geen e-mailadres geregistreerd staat, moet je even contact op nemen met: Patricia van Kuijk (patricia.korfbal@gmail.com). De beheerder van Sportlink kan dan je e-mailadres toevoegen, zodat jij jezelf kan registeren voor de app.

• Na registratie ontvang je op het opgegeven e-mailadres een e-mail met daarin een activatielink. De keuze van het wachtwoord is vrij. De activatielink is geldig tot het moment dat de activatielink is gebruikt. Daarna is de link niet meer geldig en zal aan de gebruiker worden getoond dat de link reeds is gebruikt.
  • Als je op de activatielink in de e-mail klikt, dan kom je op de pagina waar bevestigd wordt dat het account is geactiveerd.
  • Om nogmaals de activatielink te ontvangen kan je jezelf opnieuw registeren met hetzelfde e-mailadres.

Stap 2b: registreren als toeschouwer
Wil je als ouder, opa of oma bijvoorbeeld het programma van je (klein)kinderen volgen, zodat je weet wanneer ze moeten spelen? Registreer jezelf dan met je e-mailadres en een wachtwoord. Dit e-mailadres hoeft niet bekend te zijn bij SGV. Je ontvangt vervolgens een e-mail op het opgegeven e-mailadres. Zodra je jouw registratie geactiveerd hebt kan je inloggen in de app.

Stap 3: inloggen
Nadat de registratie en activatie hebben plaatsgevonden kan je inloggen in de app.

• Vul het e-mailadres in;
  • Vul het wachtwoord in;
  • En klik op ‘Inloggen’.

Je bent nu ingelogd. Na download en installatie van nieuwe updates / nieuwe versies van de app ben je automatisch weer ingelogd. In de app heb je wel de keuze om uit te loggen wanneer dat wenselijk is. Voor een verdere uitleg kun je altijd kijken op de hulppagina van Sportlink.