Matige seizoensstart voor SGV 1

CULEMBORG – Tijdens de eerste wedstrijd van het nieuwe korfbalseizoen wist SGV de winstpunten niet thuis te houden. Het verloor met 8-10 tegen Ter Leede uit Leerdam.

Vanaf het eerste fluitsignaal was SGV de betere van de twee teams. “We waren een klasse beter maar maakte onze kansen niet genoeg af.” meent SGV-coach Andre Pasman na afloop van de wedstrijd. “Het gevaar bij een team als dat van Ter Leede is dat wij ons aan gaan passen aan hun tempo. We vergeten ons eigen spel en gaan statisch korfballen. Dat gebeurde vandaag.” aldus Pasman.

Na twee minuten speeltijd keek SGV al tegen een 0-2 achterstand aan. Lennart Persoon besloot het tij te keren en scoorde. Ter Leede gaf meteen een antwoord op door te ook een punt te maken, gevolgd door een gescoorde strafworp van Timon Mertens: 2-3. Maar Ter Leede leek de marge van twee doelpunten verschil te willen houden en zetten zichzelf op 4. Simone Wijkmans scoorde daarop twee keer voor SGV. Vastbesloten met een voorsprong de rust in te gaan, scoorde Ter Leede nog 3 keer, waarna Marjan Helmond een ruststand bepaalde van 5-7.

In de tweede helft ging de stand lange tijd gelijk op. Na doelpunten van Mertens, Lukas Verweij en Daphne Vermeulen volgde echter steeds weer een tegendoelpunt, waardoor de eindstand met diezelfde marge van twee punten werd beslist op 8-10.

SGV speelde in een nieuwe opstelling vergeleken met het vorige seizoen. Het herenkwartet bestond uit Lukas Verweij, Lennart Persoon en Timon Mertens, die afgelopen seizoen in de basis stonden, en Michiel de Meij, die na enige seizoenen afwezig geweest te zijn, weer terug was in het team. Na rust werd Mertens vervangen door Martijn Verheij, ook een oude bekende. Marjan Helmond, Simone Wijkmans, Daphne Vermeulen Ryanne van Culenborg en Naomi Persoon zijn dit seizoen de dames die uitkomen voor SGV.