Hemur Enge maatje te groot voor SGV

AMERONGEN-Zaterdag trotseerden de korfballers van SGV de kou om tegen Hemur Enge te spelen. De titelkandidaat zette tegen de Culemborgers een sportieve en snelle wedstrijd neer en bleken toch een maatje te groot voor SGV. De wedstrijd eindigt in 18-7.

In het begin lijken de Culemborgers aardig mee te komen. De verdediging zit goed dicht en het eerste doelpunt wordt direct goedgemaakt door SGV. Na twee tegendoelpunten volgt de aansluiter en dan is het aan Hemur Enge om gas te geven. Met een fikse voorsprong gaan de Amerongers de rust in; 9-3.

Voor SGV zit er in de tweede helft niet veel anders meer op dan met alle kracht terug te vechten. Drie basisspelers missend en met de zeer verdienstelijk invallende Christiaan de Sain, Erik Versteeg, Andre Pasman en Nisette van Leur, weten de Culemborgers toch nog vier doelpunten mee te pakken. Maar aangezien de Amerongers hun score verdubbelen, wordt de wedstrijd met 18-7 flink verloren. Doelpunten van SGV komen van Timon Mertens (4), Erik Versteeg, Melissa van de Ven en Naomi Persoon.