SGV na flitsende start toch onderuit

NIEUWPOORT – De korfballers uit Culemborg begonnen zo goed aan de wedstrijd. Toch kwam er een keerpunt in het duel en SGV ging met 9-7 onderuit tegen Triade uit Nieuwpoort.

Omdat Triade, even als het eerder verslagen SKV, een onbekende vereniging was voor SGV, had coach André Pasman een goed gevoel over de wedstrijd tegen de club uit Nieuwpoort. En hij kreeg gelijk, althans, in de eerste helft.

Want SGV begon heel fel aan de wedstrijd en kwam na enkele minuten al op een 4-0 voorsprong. Toen Triade een -onterecht, want hij hoorde te worden afgekeurd- tegendoelpunt scoorde, was er nog geen man overboord. Beide clubs bleven strijden en met een ruststand van 5-2 zochten beide teams de kleedkamers op.

Maar na de rust leek de scheidsrechter medelijden te krijgen met de tegenpartij. Het fysiek spelende Triade kreeg vrije bal na vrije bal mee en kwam terug in de wedstrijd. Na veel onterechte fluitsignalen en confrontaties tussen spelers -het fysieke spel kwam van twee kanten- doelpuntten de Nieuwpoorters over SGV heen en moesten de Culemborgers zonder punten terug naar huis.

2 reacties

1. naomi

De scheidsrechter weet al wat coach en spelers van beide kanten van zijn fluiten vonden. André is na afloop nog naar hem toe gegaan om te vragen waarom hij bepaalde beslissingen maakte. Natuurlijk kan iedere scheidsrechter een mindere dag hebben. Dit stukje is ook niet bedoeld als steek in de rug voor hem; hij is immers op sommige beslissingen gewezen. Maar ik ben echt van mening dat het zaterdag grote invloed heeft gehad op het spel. En dan vind ik dat dat ook gezegd mag worden.