SGV verspeelt punten in eerste helft

Reeuwijk – Door een tegenvallende eerste helft kon SGV zaterdag geen winstpunten meenemen uit het Groene Hart. De Culemborgse korfballers verloren met 19-13 van CKV Reeuwijk.

Vanaf het eerste fluitsignaal waren de Reeuwijkers fel op de bal en zuiver in het schot. Iets wat de SGV’ers misten. ‘Vooral het eerste aanvalsvak liet zich teveel imponeren door de tegenstander – die nog geen wedstrijd verloren hebben – waardoor de aanvallen rommelig verliepen,’ vindt coach André Pasman. Na twee doelpunten van Reeuwijk opende Lennart Persoon de score voor SGV, waarna de thuisploeg direct antwoordde met drie treffers en SGV aankeek tegen een 5-1 achterstand. Frits Visser scoorde hierop voor de bezoekers, waarna de thuisploeg en de gasten om en om scoorden. Voor SGV doelpuntten Martijn Verheij, Marjan Helmond en Naomi Persoon, waardoor de stand 8-5 was. Reeuwijk vond deze marge echter niet groot genoeg en scoorden nog driemaal zodat de ruststand werd bepaald op 11-5.

Na de rust was SGV vastberaden het tij te keren. Ryanne van Culenborg, Persoon en Helmond scoorden voordat de tegenpartij iets terug deed. Deze poging werd direct door Van Culenborg weer afgestraft: 12-9. De wedstrijd lag open en kon nog alle kanten op. Helaas voor SGV begon Reeuwijk weer te scoren en na twee doelpunten scoorden Simone Wijkmans voor de Culemborgers. Na nog twee tegendoelpunten scoorden Reeuwijk en SGV weer om en om. Helaas voor de bezoekers keken ze al tegen een achterstand aan van zes doelpunten. Voor SGV scoorden Lennart Persoon, Verheij en de invallende Erik Versteeg: 19-13. Pasman ziet de toekomst positief ‘We hebben het echt verspeeld in de eerste helft, de volgende wedstrijd tegen Reeuwijk maken we best kans op winst.’

3 reacties