SGV op het strand

Afgelopen weekend stonden de jaarlijkse beachsportdagen bij korfbalvereniging Het Bosch uit Lexmond weer op het programma. Nadat SGV een aantal jaar niet aanwezig kon zijn, was er dit jaar wel een seniorengroep die op vrijdagavond afreisden naar Lexmond. Daar aangekomen werden eerst de tenten opgezet om vervolgens te beginnen aan het eerste toernooitje van het weekend. Dit was alleen geen korfbal toernooi, maar een beachvolleybal toernooi. En waar we dachten dat we hier andere korfbalteams tegen zouden komen om tegen te spelen, kwamen we vooral tegen teams te spelen die meerdere spelers hadden die echt konden volleyballen. Verrassend genoeg kwamen we de eerste wedstrijd erg goed mee en verloren we maar met 2 punten verschil. Net toen we dachten dat we het een beetje konden, haalde de volgende tegenstander ons uit onze droom door ruim van ons te winnen. Maar als we dan een keer een punt scoorden werd dit uitgebreid gevierd. En ondanks dat we aan het einde van het toernooi geen enkele wedstrijd hadden gewonnen, waren we denk ik wel het meest enthousiaste team.

Aansluitend aan het toernooi was er een beach party.  Het was niet al te warm deze avond, maar dankzij de heaters stonden we er warmpjes bij en ging het feestje tot in de late uurtjes door. Toen was het toch echt tijd om onze tenten op te zoeken. Gelukkig was dit niet een al te moeilijke zoektocht, gezien dat er van de vier tenten in totaal er drie van ons waren. De volgende ochtend was er een lekker ontbijtje voor ons geregeld en konden we rustig toeleven naar het beachkorfbal toernooi dat voor ons in de middag op het programma stond. Eerst kwam ‘s ochtends onze D1 nog in actie op het toernooi. Twee teams van onze D streden met twee teams van de D van Het Bosch om de titel bij de jeugd. Veel leuke en doelpuntrijke wedstrijden later stond onze D1 met de grootste beker in hun handen, gefeliciteerd!

Langzaamaan begonnen de andere senioren teams nu binnen te komen voor het toernooi. Er waren twee poules met vijf teams, wat betekende dat er voor ons vier wedstrijden van tien minuten op het programma stonden. Zelfs de zon begon zich steeds minder achter de wolken te verstoppen, wat een aangename verrassing was na de niet al te positieve weersvoorspelling van het weekend. Tijdens de wedstrijden mocht er onbeperkt door gewisseld worden, wat erg fijn is wanneer je in het zand speelt, want na een paar keer op en neer rennen ben je al doodop. Waar het plezier net zo groot was als de avond hiervoor, werden er deze keer ook nog een aantal punten bij elkaar gesprokkeld. Timon maakte ook nog het mooiste doelpunt van de middag (naar onze mening) door een one-hander tussen zijn benen door te maken. Het aantal punten dat we hadden gehaald waren helaas niet genoeg voor een halve finale plaats, maar dat maakte het weekend niet minder geslaagd. We bedanken Het Bosch voor de goede organisatie van het toernooi en hopen volgend jaar weer terug te keren.