SGV wint eindelijk van ploeg uit top 3

Afgelopen zaterdag stond de laatste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma tegen het welbekende Hemur Enge. Deze wedstrijd staat vaak op het programma, maar helaas komen de Amerongers meestal als winnaar uit de bus. Na een reeks mindere wedstrijden was SGV echter gebrand om dit keer wel van de bezoekers te winnen. Hemur Enge, dat zelf nog volop meedeed voor de titel, was in de beginfase niet bij de les. Binnen mum van tijd stond SGV 3-0 voor en even later stond het al 5-1. Het tweede aanvalsvak van SGV had alleen veel moeite om de kansen af te maken en daardoor konden de Culemborgers niet verder weglopen van de gasten. Dit leverde een ruststand van 7-3 op. In de tweede helft bleef SGV in het ene vak veel moeite houden om de korf te vinden, maar deels omdat Hemur Enge in totaal drie strafworpen misten, wisten ze de achterstand nooit tot 2 doelpunten te verkleinen. De scheidsrechter floot af met een 10-7 overwinning voor SGV, waardoor Hemur Enge zo goed als zeker hun titelaspiraties in de ijskast kunnen zetten. De doelpunten in deze wedstrijd werden gemaakt door Timon (5), Sander (2), Daphne, Leon en Christiaan. Volgende week staat in het verre Sibculo de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Doordat de wedstrijd van KIOS ’45 zaterdag niet door ging, kunnen ze nu tegen ons het kampioenschap veilig stellen. Maar als het aan SGV ligt stellen ze dat feestje nog uit totdat hun inhaalwedstrijd op het programma staat.