33e Familiedag enorm succes

Culemborg, 10 mei 2018 – Hemelvaartsdag was het weer tijd voor de traditionele Familiedag bij S.G.V. Een zeer succesvolle traditie die ieder jaar weer meer deelnemers oplevert.

De voorbereidingen gingen op woensdagavond al van start, want ook dit jaar was het watervoetbalspel van de partij. René van Kessel bleek weer van alle markten thuis. Dankzij hem stond het spel donderdagochtend op tijd in de aanslag, met water en al.

Dit jaar waren er 14 teams die de strijd aangingen. Om 10.45 uur werd het startsein gegeven voor de eerste wedstrijden door Mieke Jetten, de succesvolle wedstrijdleider van deze dag. Ze had namelijk niet alleen oog voor het omroepen van de wedstrijden: de meest gezellige wedstrijdleider ooit aan de microfoon, voor herhaling vatbaar.

De teams werden onderverdeeld in twee poules, een poule met kinderen onder de 15 jaar en een poule vanaf 15 jaar. En natuurlijk waren de namen van de teams weer zeer creatief: de Korfkakkers (al vele jaren van de partij), Team Alpaca, Katjes 2.0 en ga zo maar door. Ons kunstgrasveld was weer zeer kleurrijk met veel prachtig ontworpen shirts en een aantal schitterend uitgedoste spelers. Het werd een sportieve strijd met dit jaar gelukkig een niet al te drukke EHBO. Ook de weergoden hadden het prima geregeld; de regen had voor wat afkoeling gezorgd in de nacht en vroege ochtend, maar vanaf de start was het droog: prima sportweer. Uiteindelijk werd de eerste plek in de poule vanaf 15 jaar ingenomen door het team ‘EHBO naar veld 1’ en ging de winst in de andere poule naar team ‘The First Order’.

En natuurlijk was de derde helft ook weer een groot succes. Dankzij de keukenbrigade, waarbij er toch even twee mensen moeten worden genoemd, namelijk Jan Gerritsen en Gert-Jan Moraal, werd iedereen voorzien van een heerlijke versnapering. En ook het barpersoneel hoefde zich niet te vervelen. We willen alle vrijwilligers die zich hebben ingezet om deze dag tot een groot succes te maken enorm bedanken voor hun inzet en hopelijk mogen we ook volgend jaar weer op jullie rekenen. Op naar de 34e Familiedag!

De Familiedagcommissie

Voor meer foto’s klik op deze link.