SGV boekt ruime overwinning

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Groen-Zwart uit Borne op het programma. De bezoekers hadden een autorit van ruim anderhalf uur gehad in het warme weer en dus was het zaak om fel te beginnen en gelijk een ruime voorsprong proberen te pakken. Dit ging alleen niet geheel volgens plan, want de gasten kwamen op 1-0. Timon zorgde voor de gelijkmaker, waarna Ezri en Daphne SGV tweemaal een voorsprong bezorgde waarop Groen-Zwart telkens een antwoord had. Vanaf dat moment pakte SGV een ruimere voorsprong door 4 doelpunten op rij, die werden gemaakt door Manon, Frits, Sander en Timon. Vlak voor rust moest er nog een doelpunt tegen toe worden gestaan, wat zorgde voor een 7-4 ruststand. Na rust was het zaak om de voorsprong uit te breiden en zorgvuldig te zijn in de afronding. Door Manon en Sander (2) werd de laatste hoop op punten voor de gasten snel weggenomen. Door drie doelpunten van Leon en evenveel van de tegenstander was de stand een kwartier voor tijd 13-7 in Culemborgs voordeel. Timon (2) en Christiaan (2) zorgden voor een verschil van 10 doelpunten waar Groen-Zwart kort voor tijd nog iets aan deed: 17-8. Door deze ruime overwinning blijft SGV in de subtop meedoen. De achterstand op de nieuwe koploper Hemur Enge bedraagt 4 punten, maar de voorsprong op de nummer 6 is ook maar 2 punten dus het slot van de competitie belooft zeer spannend te worden. Aanstaande zaterdag staat de uitwedstrijd tegen gedeeld nummer 3 Hebbes uit Utrecht op het programma. Voor een eindklassering in de top 3 moeten dan de punten dus mee naar huis worden genomen.