SGV F1&F2: Ons seizoen van het begin tot het einde.

Op woensdag 20 augustus was het dan eindelijk zo ver het seizoen ging van start met de eerste buiten training. Om 16.45 uur stonden ze er bijna alle 6 al zoveel zin hadden ze in het nieuwe korfbalseizoen. De eerste training, met z’n alle de korven opzetten en na een lange vakantie weer wennen aan het veld, de bal maar vooral aan elkaar. Na 2x trainen was het al zover op zaterdag 30 augustus was er de oefenwedstrijd tegen Viko. De wedstrijd zou in het teken staan van wennen aan elkaar, het veld maar vooral wennen aan de nieuwe spelregels! Vanaf nu mocht er verdedigd geschoten worden en mag iedereen elkaar verdedigen. Als je gewent bent aan het oude spelletje best verwarrend!

Na 40 minuten knallen ging Viko er helaas met de winst vandoor maar de trainsters hebben goed kunnen zien wat de kinderen konden en waar nog aan gewerkt moest gaan worden. Er was voor zowel de trainsters als de kinderen werk aan de winkel! Na weken van hard trainen en wedstrijden die gewonnen werden maar helaas ook verloren is de F1 op een mooie 2de plaats geëindigd. Tijd om het koude natte veld te verruilen voor de warme droge zaal. Omdat de F1 het op het veld zo goed gedaan heeft mochten ze het nu gaan proberen in de eerste klasse. Spannend!!!! Nog voor we echt beginnen aan het seizoen komt Marnix op woensdag 29 oktober de sporthal binnen wandelen. Hij had gehoord over korfbal en wilde wel is een keer meetrainen om te kijken of het iets voor hem was. Na een paar weken meetrainen besloot Marnix om de F1 te komen versterken.

Lees hier het hele stuk.