Naam voor het nieuwe clubhuis

Het is weer zover. We plaatsen een nieuwe poll waarop de leden van SGV kunnen beslissen over iets wat te maken heeft met onze nieuwe accommodatie. Eerder hadden jullie de keuze tussen drie vlaggen, nu is er een poll voor de naam van ons nieuwe clubhuis. Na oproepen via het Korfblad hebben verscheidene leden van SGV hun naam ideeën ingezonden. Het bestuur heeft daar drie toppers uitgekozen, waaruit jullie de definitieve naam voor het clubhuis kiezen. De keuzes zijn:

1. Het Zesje
2. ‘t Uitlopertje
3. Sports Laetificat

Het Zesje is afgeleid van het draaien van de bal in het figuur van een zes wat vroeger werd gedaan als er geschoten werd. ‘t Uitlopertje komt van het uitlopen van een wedstrijd, wat in dit geval in de kantine gebeurt. Sports Laetificat is Latijn voor Sport Geeft Vreugde, de volledig naam van SGV.

Heb je al een favoriet? Stem via de poll in de rechter balk op de site!

7 reacties

1. ryanne

het laatste kan ik niet eens goed uitspreken(weet niet of dat aan mij ligt!!!)Dus die iig niet!

Dan gaan we maar voor ‘t zesje

2. Rico

Ik vind Het Uitlopertje de beste keuze, al vind ik het erg jammer dat er voor een verkleinwoord gekozen is. Door ons clubhuis ‘tje te noemen degraderen we het eigenlijk tot een hokje of schuurtje, terwijl het volgens mij groot genoeg is (en mooi genoeg!) om trots op te zijn!

Daarom zou ik willen kiezen voor: De Uitloper. Is wat mij betreft stoerder. Maar waarschijnlijk ben ik daar te laat mee.

3. Suzanne, Rudi en Tobias

Wij zijn het eens met Rico: Uitloper is een goede suggestie. Tobias heeft net geprobeerd Sport Laetificat uit te spreken, maar dat was toch wel erg moeilijk.

4. Erik en Cyrelle

Als eigenaren van een baksteen doen wij ook graag een figuurlijke duit in het zakje. Ooit speelden we op dezelfde plaats op een gravelveld in drie vakken. Omdat het derde vak lang geleden verdwenen is lijkt ons de volgende naam heel toepassend: Het derde vak!
    Voor iedereen uit te spreken, geen verkleinwoord en een mooie verwijzing naar vroegere tijden waar de derde helft kan worden doorgebracht.
    Veel succes (in alle vakken) en groetjes van Erik en Cyrelle.

5. Lennart

Mee eens, ik denk dat Uitloper beter klinkt. Ik ben ook geen fan van een verkleinwoord als naam van een clubhuis..

p.s.

Waarom staat de poll nog online? Aangezien we toch echt geen onzinnaam op ons clubhuis willen..;)

6. Naomi

De poll staat nog online omdat het bestuur nog geen uitsluitsel gegeven heeft over een oplossing. Inmiddels is de naam Nobis Laetificat (Geeft Ons Vreugde) als alternatief voor het niet-bestaande Sports Laetificat ingestuurd en ook over het niet-verkleinde woord Uitloper is nog geen beslissing genomen. Ik verwacht dat we de bestuursvergadering van vrijdag moeten afwachten.