Eline en Naomi, SUCCES!

Je ziet een nieuwe website. Je leest berichten van nieuwe webmasters. Na zes jaar heb ik het stokje overgegeven aan Eline en Naomi. Hieronder een kort overzicht van de afgelopen jaren en mijn wensen voor de twee kersverse digitale typmiepen.

Het is ongeveer acht jaar geleden dat Michiel Tromp bezig was met een website voor SGV. Bart Emons regelde een plekje binnen de Digitale Stad Culemborg en daarmee kregen we ons eerste internetadres: www.dsc.nl/sgv. Omdat dat adres niet makkelijk vindbaar was voor niet-leden gingen we al snel over naar het internetadres SGVKorfbal.TK Dat was makkelijker te onthouden.

Ik kwam in beeld toen Michiel besloot dat het vanaf dat moment anders moest en ook anders kon. Want samen met Peter-Paul Ritsema hadden we genoeg kennis in huis om een betere en nieuwere website te maken. We hebben het bestuur gevraagd een officiële .NL domeinnaam voor ons te huren. TK veranderde in NL.

SGVKorfbal.nl

Toen Michiel besloot te stoppen kwam Gerben Pasman in beeld. Samen met Gerben maakten we een duidelijke takenlijst die ervoor zorgde dat de website altijd up-to-date was. Door die duidelijke verdeling was het mogelijk om de website nieuwe inhoud te geven. Zo plaatsten we elke week meerdere wedstrijdverslagen en konden bezoekers ook elke week een zaterdag-preview downloaden. Het bezoekersgemiddelde van 90 unieke hits per dag is nog steeds een record, en stamt uit die tijd.

SGVKorfbal.nl 2006

Die periode is wat mij betreft de meest succesvolle periode geweest. Niet alleen vanwege de bezoekersaantallen maar ook door het succes van de truienactie. Ik kan mij ook nog herinneren dat we elke week twintig voorspellingen mochten ontvangen. Met recht een toptijd.

schermafbeelding-sgv-klein1
Laatste versie van SGVKorfbal.nl oude style

Na het vertrek van Gerben hebben Peter en Contijn geholpen bij het ontwikkelen van een nieuwe site. Daarna was ik voornamelijk alleen verantwoordelijk voor de artikelen. Alweer ziet de site er anders uit. Reden voor deze grote verandering is het feit dat deze website velen malen makkelijker bij te houden is. Hij is ontworpen als een weblog waardoor berichten online geschreven en direct geplaatst kunnen worden. Makkelijker dan ooit.

Graag wil ik Eline en Naomi bedanken voor het enthousiasme waarmee zij mijn taken willen overnemen. Doordat ik in Utrecht woon en bezig ben met afstuderen heb ik niet meer de tijd om elke zaterdag en woensdag ten velde te verschijnen. En dat is als webmaster wel noodzakelijk.

Ik hoop dat wij leden van SGV, en de commissies in het bijzonder, het enthousiasme van Eline en Naomi mogen overnemen. In het verleden heb ik ervaren dat veel commissies communiceren niet als voorname taak zien. Veel belangrijke zaken worden wel besproken aan de bar of langs het veld, maar vinden niet hun weg naar het Korfblad of de website. Ook Eline en Naomi krijgen niet al het nieuws mee, en ook zij hebben niet de tijd om alles te verwerken in woord en beeld. Daarnaast is het zo dat officiële informatie zijn waarde en geloofwaardigheid verliest als het niet geschreven is door bestuur of wedstrijdsecretariaat. Informatie van die twee partijen ontbrak mijn inziens te vaak. Medewerking vanuit de vereniging is cruciaal. Heb je nieuws? Pak de pen en deel het met alle andere SGV’ers.

Het is niet zo dat ik verdwijn. Ik zal het nieuwe tweetal blijven ondersteunen en helpen met de vragen en problemen. Mocht het mogelijk zijn dan schrijf ik ook zo nu en dan nog een stukje, bijvoorbeeld over de ontwikkelingen in de Korfbal Leaugue.

Ik zal ongetwijfeld enkele namen vergeten zijn. Wie ik sowieso niet wil vergeten te bedanken zijn Martijn Verheij voor zijn controle van spellingfouten en niet werkende links. Robert ten Hoeve voor zijn sponsoring en nogmaals Naomi voor de goede samenwerking met het Korfblad. Daarnaast verdient Rianka Rijnout een pluim voor haar hulp bij de truienactie, evenals de leverancier van de truien Your Style Borduurservice. Ook de vele trouwe fotografen wil ik niet vergeten te noemen.

Eline en Naomi, SUCCES!

Rico den Burger

2 reacties

1. naomi

En Rico, jij natuurlijk ook bedankt. Bedankt voor de prettige samenwerking met het Korfblad, je hulp bij de overdracht en natuurlijk je jarenlange inzet voor de website. Het zal nog een hele klus (lees uitdaging) zijn om wat jij bereikt hebt voor de site te evenaren. Veel succes met afstuderen en ik hoop dat je nog lang beschikbaar bent voor hulp en nieuw inzicht.

Naomi

2. Martijn

Hoi Rico,

Leuk overzicht van jaren hard werken!
    En leuk om te lezen dat je mijn bijdragen gewaardeerd hebt.
    Ik heb het graag gedaan.
    Iedereen zou trouwens niet werkende links e.d. moeten rapporteren aan de webmasters en niet je beklag bij derden moeten doen…
    Om in style af te sluiten; volgens mij is het de “Korfbal League“ en niet “Korfbal Leaugue“
    Succes met afstuderen!