SGV komt van koude kermis thuis

Afgelopen zaterdag kwam Springfield op bezoek bij SGV. Na een goede start van het zaalseizoen in Nijmegen was SGV erop gebrand om ook tegen Springfield een stabiele wedstrijd neer te zetten en deze winnend af te sluiten. Springfield schoot echter uit de startblokken en SGV was daar zichtbaar van onder de indruk.

Springfield gaat de wedstrijd krachtig van start en laat zien dat ze het korfbalspelletje op een hoog tempo willen en kunnen spelen. Ze spelen veel op de doorbraak en SGV heeft daar niet meteen een antwoord op. Op aanwijzen van coach Van Haut laat SGV de gasten ‘uitrazen’ en zo krijgt SGV steeds meer grip op de tegenstander. Na een strafworp en afstandsschot van Springfield opent Esther de score voor SGV met een prachtig afstandsschot. Toch lukt het SGV niet om de aansluiter te maken. Springfield verdedigt fel en SGV maakt de gecreëerde kansen niet af. Na nog twee tegentreffers schiet Leon van afstand raak. Helaas lukt het Springfield om vlak voor rust nogmaals te scoren en gaan zij met een voorsprong van 2-5 de rust in.

Ook na de rust heeft SGV moeite om tot goede kansen en doelpunten te komen. Ondanks dat SGV erg sterk verdedigd weet Springfield de voorsprong uit te breiden tot 2-7. Daphne schiet van afstand raak maar Springfield mag kort daarna een strafworp nemen. SGV blijft sterk verdedigen maar het lukt de aanval niet om tot score te komen. Uiteindelijk weet Springfield er nog 2 doelpunten in te leggen. Daphne laat nogmaals zien wat ze waard is. Via een omdraaibal zet zij de score op 4-10. Springfield zet nog even aan en schiet nog eenmaal van afstand raak. In het slotstuk van de wedstrijd mag Leon nog een strafworp nemen welke hij uiteraard benut. Het eindsignaal klinkt, met een eindstand van 5-11 verlaat SGV enigszins verslagen het veld.

Zaterdag 25 november speelt SGV wederom in sporthal Interwey. Attila komt om 15.45 op bezoek. We zien onze trouwe supporters graag weer langs de kant van het veld staan. Tot dan!